پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 518109 تاریخ : 1399/05/28-17:08:15
,11,
تکمیل مسیر رفت منطقه 2 آزادراه تهران-شمال در نیمه نخست 1400

رئیس بنیاد مستضعفان اعلام کرد:

تکمیل مسیر رفت منطقه 2 آزادراه تهران-شمال در نیمه نخست 1400

رئیس بنیاد مستضعفان در حاشیه بازدید از عملیات عمرانی در منطقه 2 آزادراه تهران - شمال گفت: مسیر رفت در منطقه 2 آزادراه تهران- شمال در نیمه نخست سال 1400 تکمیل می شود.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، سید پرویز فتاح در حاشیه بازدید از منطقه 2 آزادراه تهران شمال با اشاره به آخرین وضعیت تکمیل این پروژه اظهار کرد: اوایل تیر ماه و پس از بازدید مشترک با وزیر راه و رئیس سازمان برنامه و بودجه از این قطعه، عملیات عمرانی ما بر روی قطعه دو متمرکز شد و با توجه به انجام تعهدات مالی از سوی رییس سازمان برنامه و بودجه و همچنین انجام تعهدات مالی از سوی بنیاد، این پروژه از لحاظ تامین منابع مالی مشکل خاصی ندارد.

رئیس بنیاد مستضعفان اضافه کرد: بر اساس توافق انجام گرفته مقرر شده تا در نیمه نخست سال آینده، یک مسیر رفت در منطقه 2 آزادراه تهران شمال تکمیل شود.

وی گفت: امیدواریم بتوانیم روند احداث و تکمیل تونل 6 هزار و 400 متری البرز را زودتر از موعد مقرر تکمیل کنیم و این درحالی است که کارگاهی به طول 22 کیلومتر احداث شده است که 16 کیلومتر آن تونل و 2 کیلومتر آن به صورت پل است.

فتاح با بیان اینکه مردم از قطعه نخست آزادراه تهران - شمال رضایت داشته اند، گفت: با توجه به اینکه با بهره برداری از منطقه نخست آزادراه تهران شمال، هموطنانمان دسترسی ایمن تر و سریع تر به شمال کشور پیدا کردند و با تکمیل روند اجرایی فاز دوم آزادراه، مسیر تهران به چالوس کوتاه تر خواهد شد و در مصرف سوخت نیز صرفه جویی می شود.

رئیس بنیاد مستضعفان با تاکید بر اینکه از تمام ابتکارات مهندسی کشور برای احداث تونل های آزادراه استفاده شده است، گفت: این تونل ها برای نخستین بار در کشور احداث می شود و به صورت 2 طبقه است که در طبقه دوم، تاسیسات و جت فن ها احداث می شود و با احداث این تونل های 2 طبقه، حتی در صورت قفل شدن خودروها در ترافیک تونل، تهویه به صورت کامل انجام می شود و بالاترین استانداردها در تهویه هوای تونل ها، روشنایی ها و هدایت آب در این مسیر مد نظر قرار گرفته است.

فتاح اضافه کرد: تمام طراحی ها و فعالیت های اجرایی در این منطقه از آزادراه، به دست مهندسان ایرانی و نیروهای متخصص کشورمان در حال انجام است و خوشبختانه اکنون هیچ مشکلی در مسیر منطقه 2 آزادراه تهران شمال وجود ندارد.

وی با اشاره به سهم دولت و بنیاد مستضعفان از هزینه دو هزار میلیارد تومانی برای ساخت مسیر رفت در منطقه 2 آزادراه تهران شمال گفت: در توافقی که با رییس سازمان برنامه و بودجه)و وزیر راه و شهرسازی داشتیم، مقرر شد سهم دولت و بنیاد مستضعفان از هزینه 2 هزار میلیارد تومانی این پروژه بطور برابر باشد و سهم هریک معادل یک هزار میلیارد تومان بود.

فتاح خاطرنشان کرد: خوشبختانه تا این مرحله، بنیاد مستضعفان و دولت به تعهدات مالی برای تامین هزینه های احداث این منطقه از آزادراه به طور کامل عمل کرده اند و هیچ مشکلی تا این لحظه وجود ندارد و عزم دولت و بنیاد مستضعفان برای تکمیل مسیر رفت در منطقه دو جدی است.

رئیس بنیاد مستضعفان در پایان ابراز امیدواری کرد که مسیر رفت در منطقه 2 آزادراه تهران شمال طی نیمه نخست سال 1400 تکمیل و به بهره برداری برسد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 285
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران