پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 491037 تاریخ : 1398/06/31-11:07:18
,6,
تولیدات سایپا از مرز 147 هزار دستگاه گذشت

تا پایان مرداد؛

تولیدات سایپا از مرز 147 هزار دستگاه گذشت

بررسی آمارهای منتشره در سامانه کدال، حاکی از تولید 147 هزار و 588 دستگاه خودرو از سوی گروه سایپا از ابتدای امسال تا پایان مرداد است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، برپایه آمارهای منتشره در این سامانه، در این مدت 75 هزار و 525 دستگاه پراید و 64 هزار و 593 دستگاه تیبا در سایپا تولید شد که به ترتیب بیشترین تولیدات این گروه خودروسازی را به خود اختصاص داده است.

بررسی آمارها در مرداد امسال نیز حاکی از تولید 15 هزار و 199 دستگاه پراید و 9 هزار و 391 دستگاه تیبا در سایپا است.

در پنج ماهه نخست امسال، همچنین سه هزار و 630 دستگاه سراتو در این گروه تولید شد.

به‌دنبال پیروی غیرمنطقی شرکای خارجی صنعت خودرو ایران از تحریم‌های یک‌جانبه آمریکا و بدعهدی آنان در تامین قطعات، شرکت کیاموتورز کره‌جنوبی نیز ایران را ترک کرد و به همکاری خود با گروه سایپا پایان داد.

به‌دنبال این تصمیمِ شرکت کره‌ای، تولید خودرو کیاسراتو در سایپا نیز اواسط مرداد متوقف شد.

بررسی آمارهای یاد شده حاکی از تولید 686 دستگاه سراتو در مرداد امسال است که آخرین تولیدات این خودرو در کشورمان بود.

در پنج ماهه امسال، دو هزار و 480 دستگاه چانگان سی. اس 35 و 120 دستگاه آریو نیز در سایپا تولید شد که تولید آنها در مرداد به ترتیب 344 دستگاه و صفر بود.

در آمارهای منتشر شده در سامانه کدال، تولید هزار و 240 دستگاه اس. کی. دی (SKD) از آغاز امسال تا پایان مرداد (400 دستگاه در مرداد) نیز به چشم می خورد که به گفته مسئولان سایپا، برای تولید خودرو در سایت های خارجی این شرکت مورد استفاده قرار گرفته اند.

SKD  (Semi Knocked Dawn) یا همان قطعات نیمه کامل، شیوه ای است که در کارخانجات داخلی انجام می شود و در آن یکسری از قطعات به دلیل فناوری بالا، پروسه تولید خاص  و غیره به صورت آماده از کشور مبدا وارد و در شرکت های داخلی سرهم بندی می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 213
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران