پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 495823 تاریخ : 1398/10/10-14:53:57
,17,
تولید کنندگان نگران بازارهای صادراتی نباشند

تولید کنندگان نگران بازارهای صادراتی نباشند

حمیدرضا زادبوم: فعالان اقتصادی باید رونق تولید را به ارز آوری برای کشور تبدیل کنند از سوی دیگر عوامل تولید و بهره‌وری باید به شدت مورد مراقبت قرار گیرند.

به گزارش خبرنگار بانک و صنعت، حمیدرضا زادبوم رئیس سازمان توسعه تجارت ایران در مراسم معرفی و تقدیر از صادرکنندگان نمونه استان تهران سال 98، گفت: در 9 ماه ابتدای سال جاری 31.9 میلیارد دلار صادرات و 31.8 میلیارد دلار واردات داشتیم. این در حالی است که در سال 97 مشکلات زیادی پیش روی صادرکنندگان قرار گرفت و از اردیبهشت تا آذر 97، کار به سختی پیش رفته است، پس باید دست صادرکنندگان نمونه را بوسید.

وی با بیان اینکه ایران می‌تواند 100 میلیارد دلار از 1600 میلیارد دلار واردات کشورهای همسایه را تولید و صادر کند، افزود: سال 97 به دلیل تغییر مقررات و افزایش نرخ ارز سخت‌تر از سال جاری بود. درست است امسال در آرامش تجاری و مقرراتی به سر می‌بریم، اما شرایط تحریمی و بازگشت ارز سخت‌تر شده و همه این موضوع‌ها مورد توجه سیاستگذاران قرار دارد.

 

تبدیل رونق تولید به ارز آوری برای کشور

زادبوم با بیان اینکه فعالان اقتصادی باید رونق تولید را به ارز آوری برای کشور تبدیل کنند، اظهار کرد: بر این اساس طی مطالعات سازمان توسعه تجارت، بازارهای اطراف ایران یعنی 15 کشور همسایه در سال 2018 حدود 1160 میلیارد دلار واردات انجام داده‌اند.

رئیس سازمان توسعه تجارت ایران با بیان اینکه تولید کنندگان نگران بازارهای صادراتی نباشند، گفت: از سوی دیگر عوامل تولید و بهره‌وری باید به شدت مورد مراقبت قرار گیرند.

 

در صدد کاهش تعرفه واردات کشورهای همسایه

وی با بیان اینکه در حال تلاش برای کاهش تعرفه واردات کشورهای همسایه برای آن دسته از کالاهای ایرانی هستیم که پتانسیل صادرات در آنها داریم، افزود: بر این اساس در حال چانه زنی برای کاهش این تعرفه‌ها هستیم اما به هر حال باید آماده مبادله برای یکسری از کالاها در کاهش تعرفه باشیم، ضمن اینکه صادرکنندگان باید تلاش کنند که حرکتی را برای افزایش تولید در گروه‌های کالایی دارای واردات از سوی کشورهای همسایه، شروع کنند.

زادبوم با اشاره به توافقنامه تجاری میان ایران و اوراسیا بیان کرد: سه کشور از 15 کشور همسایه شامل روسیه، ارمنستان و قزاقستان جزو این توافقنامه هستند. برای تجارت آزاد با اتحادیه اوراسیا، باید 85 تا 90 درصد کالاها را در شرایط تجارت آزاد قرار دهیم، که برای انتخاب آن‌ها باید کار کارشناسی صورت پذیرد.

 

خبرنگار / #حسین جواهریان



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 202
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران