پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 464986 تاریخ : 1398/02/30-16:49:26
,13,
تولید چغندر قند پاییزه به یک میلیون تن می‌رسد/ کرایه حمل چغندر قند اصلاح می‌شود

مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد:

تولید چغندر قند پاییزه به یک میلیون تن می‌رسد/ کرایه حمل چغندر قند اصلاح می‌شود

یزدانی گفت: وزارت جهاد کشاورزی طی نامه‌ای به سازمان برنامه و بودجه کشور خواستار اصلاح و افزایش کمک کرایه حمل چغندرقند شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت جهاد کشاورزی؛ علیرضا یزدانی، مجری طرح چغندرقند وزارت جهاد کشاورزی اظهار کرد: در پی مشکلات مربوط به حمل چغندر پاییزه در استان خوزستان به کارخانجات قند کشور و افزایش کرایه حمل و همزمانی با برداشت برخی محصولات مانند گندم و کلزا، وزیر جهاد کشاورزی طی نامه‌ای به سازمان برنامه و بودجه کشور، پیشنهاد اصلاح و افزایش کمک کرایه حمل و نقل چغندرقند به کارخانجات قند را ارائه داده است.

وی بر حمل هر چه سریع‌تر چغندر پاییزه به کارخانجات قند با توجه به گرم شدن هوا تاکید کرد و گفت: چغندر پاییزه استان خوزستان به هشت کارخانه قند در کشور از جمله قزوین، اصفهان و چهارمحال و همدان حمل می‌شود.

یزدانی با بیان اینکه طی چند سال اخیر در قیمت تضمینی چغندر قند، کمک کرایه  لحاظ شده است، تصریح کرد: هر سال در قیمت خرید تضمینی چغندرقند که توسط شورای اقتصاد به تصویب می‌رسد، مبلغی به عنوان کمک کرایه لحاظ می‌شود و این کمک کرایه مبلغ 615 ریال به ازای هر کیلو گرم چغندر تحویلی به کارخانجات قند در سال زراعی 98-97 بوده که امیدواریم با پیشنهاد وزیر جهاد کشاورزی و تصویب شورای اقتصاد این رقم افزایش یابد.

این مقام مسئول ادامه داد: برای تسهیل حمل این محصول از استان خوزستان به کارخانجات قند در جلسه‌ای در این استان تصویب شد که از ظرفیت شرکت‌های ملی حمل و نقل استفاده شود.

وی گفت: حمل چغندر پاییزه استان خوزستان با برداشت و حمل محصولاتی مانند گندم، کلزا و سبزی و صیفی جات و محموله‌های نهاده‌های دام همزمان شده و امیدواریم با استفاده از ظرفیت شرکت‌های ملی حمل و نقل، مشکل چغندرکاران برطرف شود.

مجری طرح چغندر قند وزارت جهاد کشاورزی سطح زیر کشت چغندر پاییزه در کشور را حدود 15 هزار هکتار اعلام کرد و گفت: امسال نزدیک به یک میلیون تن چغندر پاییزه در کشور تولید شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 229
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران