پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 467540 تاریخ : 1398/04/15-14:14:06
,5,
تولید نفت اوپک به پایین‌ترین سطح 5 ساله افت کرد

تولید نفت اوپک به پایین‌ترین سطح 5 ساله افت کرد

افزایش تولید نفت عربستان در ماه ژوئن نتوانست افت تولید ایران و ونزوئلا، به علت تحریم‌های آمریکا و سایر افت تولیدهای این گروه را جبران کند و تولید اوپک به پایین‌ترین سطح 5 ساله رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعتبه نقل از رویترز، در ماه ژوئن، افزایش تولید نفت عربستان سعودی نتوانست افت تولید ایران و ونزوئلا، به علت تحریم‌های آمریکا و سایر افت تولیدهای این گروه را جبران کند و تولید اوپک پایین‌ترین سطح 5 ساله جدیدی را به ثبت رساند.

بررسی‌های رویترز نشان می‌دهد، در ماه گذشته، گروه 14 کشور صادر کننده انرژی، اوپک، 29.60 میلیون بشکه در روز نفت تولید کرده است که 170 هزار بشکه در روز از تولید ماه می کمتر است و کمترین میزان تولید اوپک از 2014 تا کنون به حساب می‌آید.

بررسی‌های رویترز نشان می‌دهد حتی با اینکه عربستان سعودی تحت فشارهای ترامپ برای پایین آوردن قیمت‌های سوخت، تولید خود را افزایش داده است، اما این کشور همچنان به صورت داوطلبانه کمتر از حد مجاز تولیدی که توسط توافق کاهش تولید اوپک برای هر کشور تعیین شده است تولید می‌کند.

عربستان سعودی تولید خود را 100 هزار بشکه در روز، نسبت به ماه می افزایش داد و آن را به 9.8 میلیون بشکه در روز رساند. این همچنان کمتر از سهمیه تولید 10.311 میلیون بشکه‌ای این کشور است، که تحت توافق کاهش تولید اوپک تعیین شده بود.

علی‌رغم کاهش تولید نفت، قیمت‌های نفت تحت فشار نگرانی از کند شدن رشد اقتصادی جهان و کاهش تقاضا، از بالاترین سطح 6 ماهه خود که فراتر از 75 دلار برای هر بشکه بود، به زیر 63 دلار سقوط کرده‌اند.

کریستن فریسچ، تحلیل‌گر کامرز بانک، می‌گوید: مجموعه‌ای از داده‌های اقتصادی ناامیدکننده از سوی ایالات‌متحده، چین و اروپا، باعث شده است نگرانی‌های جدیدی در مورد تقاضا شکل بگیرد، و تمدید توافق کاهش تولید اوپک، نتواند اوضاع قیمت‌ها را بهبود دهد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 370
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران