پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 496162 تاریخ : 1398/10/16-10:32:43
,6,
تولید موتورهای یورو 5 بدون ارتقای استاندارد آلایندگی سوخت عقیم می‌ماند

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان:

تولید موتورهای یورو 5 بدون ارتقای استاندارد آلایندگی سوخت عقیم می‌ماند

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان کشور گفت: هرچند توانایی ارتقای استاندارد موتورهای خودروها به یورو 5 نزد قطعه‌سازان ایرانی وجود دارد، اما این طرح بدون ارتقای استاندارد آلایندگی سوخت عقیم می‌ماند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، محمدرضا نجفی‌منش افزود: موضوع اصلی در این زمینه، عقب ماندن وزارت نفت از استاندارد سوخت‌های تولیدی است و بدون ارتقای استاندارد بنزین و گازوئیل به یورو 5، حتی تولید موتورهای یورو 5 عقیم می‌ماند.

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان کشور، تاثیر استفاده از موتورهای یورو 5 در خودروها بر قیمت آنها را منوط به آنالیزهای قیمتی برشمرد، هرچند معتقد است نمی‌تواند تاثیر چندانی بر قیمت‌ها داشته باشد.

وی تاکید کرد:‌ خودروسازان ایرانی از نظر فناوری و پژوهش در وضعیت خوبی به سر می‌برند و همین که خود را باور داشته باشند قادر به انجام کارهای بزرگی خواهند بود.

پیشتر شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرد: علاوه بر توزیع روزانه بنزین باکیفیت و با میزان گوگرد زیر 50 پی. پی. ام مطابق استاندارد یورو 4، اکنون گازوییل یورو 4 در هشت کلان‌شهر و کل استان تهران و 320 جایگاه در جاده‌های اصلی کشور توزیع می‌شود.

این در حالی است که خودروسازان و قطعه سازان موفق به تولید موتورهای با استاندارد کیفی آلایندگی یورو 5 شده اند.

ترس وزارت صنعت در اجرای فرمول قیمتگذاری 5 درصد زیر حاشیه بازار

به گفته این مقام صنفی، عمده مشکلات امروز خودروسازان ناشی از قیمت‌گذاری غلط خودروها است که سبب شده تا خودروها با ضرر و زیان تولید شوند.

وی بیان داشت: این در حالی است که در سال‌های گذشته هر کس توانسته بود خودرویی ثبت نام کند بین 20 تا 200 میلیون تومان سود برد و این موضوع از اساس اشتباه است.

نجفی‌منش ادامه داد:‌ اشتباه‌تر این است که این موضوع نه یک معامله، بلکه قمار است، زیرا برپایه برد- برد نیست و همواره خودروساز زیان می‌کند.

وی خاطرنشان‌کرد:‌ بهترین راه برای راضی نگه داشتن خریدار و فروشنده، تعیین قیمت در حاشیه بازار و سپس اصلاح آن است؛ کاری که در دهه 70 مشابه آن را انجام داده و نتیجه هم گرفتیم.

رییس انجمن صنایع همگن نیرومحرکه و قطعه‌سازان کشور تاکیدکرد:‌ هرچند سال گذشته تعیین قیمت خودرو با فرمول پنج درصد زیر قیمت بازار از سوی وزیر صنعت نیز مورد تاکید قرار گرفت، اما در عمل اجرایی نشد؛ اما هنوز هم دیر نشده و می توان با این شیوه به واقعی شدن قیمت‌ها کمک کرد.

وی تاکیدکرد:‌ اگر 20 تا 30 درصد فروش فوری خودروسازان با قیمت های حاشیه بازار انجام شود، به‌تدریج به واقعی شدن و کاهش قیمت‌ها منجر می‌شود.

این مقام صنفی معتقد است که «وزارت صنعت از ترس اجتماع معترضان، از شجاعت لازم برای اجرای این کار برخوردار نبوده است».

وی یادآورشد: برای رفع مشکلات خوردوسازان سه راهکار فروش اموال مازاد، فروش شرکت های غیر ضرور و ارزیابی و به‌روز کردن دارایی‌های آنها پیشنهاد شده و پیش‌بینی می‌شود با انجام این کارها بخشی از مشکلات‌شان کاهش یابد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 296
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران