پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451985 تاریخ : 1398/01/06-15:00:39
,15,
تولید داده‌های سنجش از دور برای استفاده در مدیریت بحران

تولید داده‌های سنجش از دور برای استفاده در مدیریت بحران

دکتر حسین صمیمی، رئیس پژوهشگاه فضایی ایران اعلام کرد: متخصصان این پژوهشگاه با استفاده از داده‌های فناوری فضایی سنجش از دور در خدمت تیم مدیریت بحران در استان گلستان هستند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی پژوهشگاه فضایی ایران، دکتر صمیمی با اعلام خبر فوق، اظهار داشت: با توجه به رخداد سیل‌های چند روز اخیر و  نیاز به داده‌های مناسب برای مدیریت بحران در استان گلستان، تیم سنجش از دور مرکز تحقیقات فضایی پژوهشگاه فضایی ایران اقدام به تهیه نقشه‌های مناطق آسیب دیده و همچنین راه‌های آسیب دیده از سیل با استفاده از تصاویر ماهواره‌ای راداری در سریعترین زمان ممکن نموده است.

رئیس پژوهشگاه فضایی ایران همچنین  گفت: در گام بعدی، کارشناسان این مرکز مسیر حرکت سیلاب از شهر آق قلا به سمت شهر گمیشان را با استفاده از تحلیل تصاویر ماهواره ای در روزهای سوم و چهارم فروردین استخراج نمودند و از طریق مقتضی در اختیار مسئولان ستاد بحران قرار دادند.

وی در خصوص کاربرد این داده‌ها تصریح کرد: تیم مدیریت بحران مستقر در منطقه، این داده‌ها را برای تخلیه شهر گمیشان و جلوگیری از آسیب‌های بیشتر به کار گرفتند.

 دکتر صمیمی افزود: تلاش متخصصان پژوهشگاه فضایی ایران برای همکاری با تیم مدیریت بحران کشور با استفاده از داده‌های حاصل از فناوری سنجش از دور ادامه دارد.

 رئیس پژوهشگاه فضایی ایران همچنین خبر داد محققان این پژوهشگاه، اکنون، در حال استخراج داده‌های مربوط به استان لرستان هستند و انشاالله برودی نقشه‌های آن تهیه و ارایه خواهد شد.

تولید داده‌های سنجش از دور



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 320
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران