پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463320 تاریخ : 1398/02/07-14:49:24
,5,
تولید برق تجدیدپذیر کشور از مرز 3 میلیارد کیلووات ساعت گذشت/ اشتغال‌زایی 43 هزار نفری انرژی‌های نو در کشور

وضعیت انرژی‌های تجدیدپذیر کشور تا انتهای فروردین‌ماه سال جاری؛

تولید برق تجدیدپذیر کشور از مرز 3 میلیارد کیلووات ساعت گذشت/ اشتغال‌زایی 43 هزار نفری انرژی‌های نو در کشور

بیش از سه میلیارد کیلووات ساعت برق از محل انرژی‌های نو از تیرماه سال 88 تا انتهای فروردین‌ماه سال جاری تولید شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، از تیرماه سال 1388 تا انتهای فروردین‌ماه سال جاری، سه میلیارد و 11 میلیون کیلووات ساعت از منابع تجدیدپذیر انرژی تولید شده که این میزان تولید برق از محل انرژی‌های تجدیدپذیر توانسته از انتشار حدود دو میلیون و 78 هزار تن گاز گلخانه‌ای بکاهد.

همچنین این میزان تولید انرژی‌های نو باعث شده 855 میلیون مترمکعب از مصرف سوخت‌های فسیلی در ایران که جزو عوامل اصلی آلایندگی هوا در کشور است، کاسته شود و بیش از 663 میلیون لیتر در مصرف آب نیز صرفه‌جویی شود.
هم‌اکنون 424 مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر درون کشور در حال احداث است و ظرفیت نصب شده انرژی‌های نو کشور به 706 مگاوات رسیده است. همچنین تاکنون 100 نیروگاه تجدیدپذیر مگاواتی در کشور نصب شده و 46 نیروگاه مگاواتی دیگر نیز در حال احداث است.
براساس این گزارش انرژی‌های تجدیدپذیر موجب اشتغال 43 هزار و 350 نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کشور شده و حجم سرمایه‌گذاری غیردولتی در این بخش به بیش از 123 هزار میلیارد ریال رسیده است.
بررسی اعداد و ارقام موجود در این بخش حکایت از آن دارد که 43 درصد نیروگاه‌های تجدیدپذیر کشور از نوع خورشیدی، 41 درصد از نوع بادی، 13 درصد از نوع برق‌آبی کوچک، دو درصد از نوع بازیافت حرارت و یک درصد نیز از نوع زیست توده است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 308
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران