پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 266778 تاریخ : 1395/11/26-14:55:56
,10030,
تولید با بازدهی بیشتر، نیازمند برنامه ریزی دقیق و منظم است

تولید با بازدهی بیشتر، نیازمند برنامه ریزی دقیق و منظم است

معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی گفت: تولید با بازدهی بیشتر، نیازمند برنامه ریزی دقیق و منظم است

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از اداره کل روابط عمومی سازمان تامین اجتماعی، ولی الله افخمی در خصوص نمایشگاه «صندوقهای بازنشستگی، پیشران توسعه ملی»، با تاکید بر اینکه صندوقهای بازنشستگی پتانسیل بالایی دارند اما ظرفیتهای آنها به اندازه کافی شناخته شده نیست، افزود: در حال حاضر فضای پسابرجام فضای مطلوبی است. ما نیز در دوران گذار خود و رسیدن به جایگاه بهتر در نظام اقتصاد بین الملل به سر می بریم.

وی ادامه داد: بر همین اساس صندوقهای بازنشستگی نیز باید در چنین محفلی توانمندیها و طرحهای خود را به فعالان اقتصادی در داخل و به خصوص خارجیها عرضه کنند تا با آشنایی بیشتر مردم و شرکای تجاری و سرمایه گذار با پتانسیلها و ظرفیتهای مجموعه های تابعه، سطح تعامل میان صندوقها و مشارکت کنندگان اقتصادی افزایش یابد و درنهایت بیمه شدگان و مستمری بگیران از ارزش افزوده آن برخوردار شوند.
افخمی از تغییر استراتژیهای سرمایه گذاری در مجموعه های اقتصادی سازمان تامین اجتماعی خبر داد و گفت: تلاش ما این است که پورتفوی سازمان را بازنگری کنیم و اقداماتی انجام دهیم تا ارزش دارایی های سازمان به روز شود و قدرت نقدشوندگی دارایی ها بالا برود.
وی اضافه کرد: هدف ما این است که از برخی حوزه های فعال فعلی خارج شویم و بنگاه هایی را که در چارچوب اهداف سازمانی ما نمی گنجند، هرچه سریعتر واگذار کنیم و منابع حاصل از آن را برای سرمایه گذاری در حوزه هایی که دارای توانمندی هستیم به کار گیریم.
وی با اشاره به استراتژی توسعه ای سازمان تامین اجتماعی و تمرکز منابع در هلدینگهای سودآور گفت: پیشنویس اولیه پرتفوی سازمان مبتنی بر تجربیات جهانی و سازوکارهای شناخته شده علمی و منطق اقتصادی و سرمایه گذاری تهیه شده است.
معاون اقتصادی و برنامه ریزی سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: سعی ما بر این است که در اوایل سال آتی، ترتیبی اتخاذ کنیم که برنامه عملیاتی لازم برای چگونگی برون رفت از وضعیت موجود و حرکت به سمت پرتفوی جدید، سازمان را با اولویت خروج از بنگاهداری و افزایش نقدشوندگی آغاز کنیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 310
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران