پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 489530 تاریخ : 1398/05/23-18:23:02
,5,
تولید از مخزن پارس جنوبی با ظرفیت طراحی شده انجام می شود

تولید از مخزن پارس جنوبی با ظرفیت طراحی شده انجام می شود

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: افت فشار در مخزن پارس جنوبی تاثیری در تولید فازها از این میدان ندارد و اکنون تولید با ظرفیت طراحی شده انجام می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رضا دهقان روز چهارشنبه به خبرنگاران گفت: در مسیر خط لوله گوره به جاسک پنج ایستگاه تقویت فشار وجود دارد که هر کدام 10 پمپ دارند و قرار است این 50 پمپ در کشور و توسط شرکت های ایرانی تولید شود.

وی اضافه کرد: خط لوله 42 اینچ گوره به جاسک به طول یکهزار کیلومتر با هدف انتقال نفت خام سبک و سنگین میادین غرب کارون با محوریت میادین مشترک احداث خواهد شد.

معاون شرکت ملی نفت ایران، با بیان اینکه خط لوله نفت غرب کارون را به بندر جاسک برای صادرات می رساند، افزود: این خط لوله با سرمایه گذاری 2 میلیارد دلاری، ظرفیت انتقال یک میلیون بشکه در روز را داراست.

دهقان عنصر اصلی این طرح را لوله دانست و گفت: پمپ، مخازن و گوی های شناور برای بارگیری کشتی ها، ارکان دیگر این پروژه محسوب می شوند. 

وی تاکید کرد: طول این خط لوله هزار کیلومتر و دارای پنج ایستگاه تلمبه خانه است و هر کدام 10 پمپ دارند و قرار است ساخت این 50 پمپ به سه شرکت سازنده ایرانی واگذار شود.

دهقان، ظرفیت نهایی مخازن ذخیره سازی در جاسک را 20 میلیون بشکه دانست و افزود: در فاز نخست 50 درصد این مخازن اجرا می شود و برای تولید ورق فولادی در ایران تلاش می شود. 

معاون مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران با اشاره به اینکه پیش از این شرکت «مرسک دانمارک »روی  موصوع لایه های نفتی فعالیت داشت، گفت: شناور کوروش برداشت از لایه نفتی را انجام می دهد و تولید برای سه تا چهار سال اینده به 100 هزار بشکه  خواهد رسید.

وی تاکید کرد: قرار است در فاز 11 پروژه تسریع شود  و اکنون با یک شرکت چینی در حال مذاکره هستیم و تفاوتی نسبت به قبل ندارد  و برنامه توسعه در دست اجراست و پیش بینی می شود که در پاییز امسال خبرهای جدید از فاز 11 داشته باشیم.

به گفته دهقان، مذاکراتی هم با طرف های هندی در پروژه دیگر داریم که چنانچه هندی ها نتوانند در پروزه درگیر شوند، آماده اجرایی ساختن پروژه با توان داخلی هستیم.

وی پیرامون شایعاتی درباره افت فشاز مخزن در پارس جنوبی گفت: پیش بینی ما این است که افت فشار در پارس جنوبی از سال 2022 بر میزان تولید تاثیر گذار باشد و اکنون تاثیری روی میزان تولید ندارد و سیستم با ظرفیت طراحی کار می کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 267
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران