پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 462974 تاریخ : 1398/01/28-16:44:03
,11,
توسعه همکاری‌های اقتصادی با بلغارستان/ پیگیری تاسیس کریدور خلیج فارس-دریای سیاه

وزیر راه و شهرسازی خبر داد

توسعه همکاری‌های اقتصادی با بلغارستان/ پیگیری تاسیس کریدور خلیج فارس-دریای سیاه

وزیر راه و شهرسازی از توسعه همکاری‌های اقتصادی ایران و بلغارستان خبر داد و گفت: تهیه یک پروتوکل برای کریدور خلیج فارس-دریای سیاه در دست اقدام است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، وزیر راه و شهرسازی با اشاره به سفر خود به بلغارستان گفت: هدف این سفر شرکت در کمیسیون مشترک دو کشور است که بعد از 3 سال در کشور بلغارستان برگزار می‌شود. یکی از اهداف این کمیسیون پیگیری مصوبات و تصمیمات گذشته است. در واقع در این نشست دو طرف عملکرد دو کشور در حوزه مصوبات گذشته  را بررسی، موانع پیشبرد این مصوبات را احصا و برای برطرف کردن موانع و شدت دادن و شتاب دادن به روند توسعه همکاری‌ها تصمیمات لازم را اتخاذ می‌کنند.

وی توسعه همکاری‌های را هدف دیگر این نشست دانست و افزود: هدف دیگر این کمیسیون ایجاد سرفصل‌های جدید و توافقات برای توسعه همکاری‌ها است که در قالب امضا و مبادله چند موافقت‌نامه بین وزارتخانه‌های مختلف و دستگاه‌های پیگیری خواهد شد. 

اسلامی به برنامه‌ریزی برای ملاقات با مقامات ارشد کشور بلغارستان اشاره کرد و ادامه داد: در این ملاقات ها برای توسعه تعاملات و ارتقای سطح روابط گفت و گو خواهم کرد.

وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اینکه مسئولیت برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بلغارستان بر عهده وزارت راه و شهرسازی است، گفت: برای هماهنگی روابط میان ایران و کشورهای گوناگونی که کشور با آن‌ها رابطه اقتصادی دارد، کمیسون‌های همکاری اقتصادی تشکیل شده‌اند و هر وزارتخانه مسئول مدیرت کمیسیوت مشترک ایران و چند کشور است.

وی افزود: کمیسیون‌های مشترک‌ هماهنگ‌کننده، تسهیل کننده و تسریع کننده پیشبرد برنامه همکاریها هستند و توافقات  میان دو کشور را دبیرخانه دائمی همکاری‌های دو کشور در کمیسیون مشترک دنبال میکند.

اسلامی با اشاره به پیگیری پروژه کریدور خلیج فارس-دریای سیاه گفت: تهیه یک پروتکل برای کریدور ترانزیت خلیج فارس-دریای سیاه که کشور بلغارستان نیز در آن عضویت دارد، در دست اقدام است. این پروتکل کمک می‌کند که خاور دور، اقیانوس هند و آسیای میانه به اروپا و منطقه دریای سیاه متصل شوند.

وی ادامه داد: این مساله به توسعه همکاری‌های اقتصادی کمک می‌کند، چراکه ترانزیت شاهراه سرعت بخشیدن به همکاری های اقتصادی است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 389
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران