پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 305632 تاریخ : 1396/07/13-08:44:48
,14,17,10030,
توسعه مشاغل خانگی با اعتبار 800 ملیارد تومانی

توسعه مشاغل خانگی با اعتبار 800 ملیارد تومانی

توسعه طرح مشاغل خانگی در هشت استان، سرمایه‌گذاری 5500 میلیارد تومانی در حوزه آموزشهای مهارتی و اشتغالزایی 15 هزار نفری تعاونی‌های گردشگری و هتلداری از مهمترین عناوین اخبار هفته جاری بود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، در هفته‌ای که گذشت وزارت تعاون، کارو رفاه اجتماعی و جهاددانشگاهی با هدف تسهیل طرح توسعه مشاغل خانگی با یکدیگر تفاهم‌نامه مشترک همکاری امضا کردند.

بر اساس این تفاهم‌نامه، طرح توسعه مشاغل خانگی در هشت استان کشور و برای 20 هزار نفر به اجرا در می‌آید.

علی ربیعی وزیر کار در این مراسم، از اختصاص 800 میلیارد تومان اعتبار برای اجرای این طرح خبر داد و گفت: هدف اصلی ما رسمی و پایدار کردن مشاغل خانگی است و به زودی نوعی از بیمه تامین اجتماعی ارزان قیمت را رونمایی خواهیم کرد تا بتوانیم از این طریق  گام بزرگی در جهت رسمی کردن مشاغل برداریم.

وی با اشاره به تدوین برنامه‌های وزارت کار در حوزه آی سی تی و گردشگری، ‌افزود: طی دو سال توانستیم 320 هزار شغل را فرصت یابی و با متغییرهایی به شغل تبدیل کنیم و برنامه بعدی ما در حوزه گردشگری خواهد بود.

علی ربیعی با بیان اینکه بزرگترین مسئله دولت اشتغال است، اظهار کرد: اولین قدم در مسیر اشتغالزایی اینجاد فرصت‌های شغلی و آماده سازی افراد برای تبدیل این فرصت‌ها به شغل است. در واقع از هر ظرفیتی حتی ظرفیت‌های نهفته برای ایجاد فرصت‌های شغلی باید استفاده کنیم.

در هفته ای که گذشت وزیر کار به دنبال طرح سوال برخی نمایندگان در خصوص وضعیت مربیان فنی و حرفه‌ای و اشغال فرصتهای شغلی توسط اتباع بیگانه به مجلس رفت و توضیحاتی در این باره ارائه کرد.

وی علیرغم آنکه تاکید کرد که در مساله اتباع بیگانه تنها وزارت کار مسئول نیست و دستگاهها و ارگانهای دیگر هم مسئولیت دارند اما مجلس قانع نشد.

ربیعی درباره وضعیت مربیان حق التدریس فنی و حرفه‌ای و تعیین تکلیف آنها نیز توضیح داد و بر ضرورت افزایش بودجه سازمان فنی و حرفه‌ای تاکید کرد که در نهایت نمایندگان مجلس از پاسخ وزیر قانع شدند.

اشتغالزایی 15 هزار نفری تعاونی‌های گردشگری خبر دیگری بود که این هفته انتشار یافت.

بر اساس اطلاعات سامانه ثبتی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی تاکنون 1200 شرکت تعاونی در رشته خدمات گردشگری و هتلداری با اشتغالزایی 15 هزار و 500 نفر فرصت شغلی به ثبت رسیده است.

تعاونی‌های گردشگری و هتلداری از جمله تعاونی‌های رشته خدمات هستند که نقش موثری در عرصه گردشگری کشور داشته‌اند.

بنابر این گزارش، استانهای مازندران و گیلان به ترتیب با 194 و 111 تعاونی گردشگری وهتلداری بیشترین تعداد ثبت تعاونی‌ را در بین استانها به خود اختصاص داده اند.

این هفته قائم مقام وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در گردهمایی مهارت افزایی و اشتغال کارکنان وظیفه نیروهای مسلح در کرج، از 5500 میلیارد تومان سرمایه گذاری در حوزه آموزش های مهارتی خبر داد و توافق صورت گرفته بین سازمان آموزش فنی و حرفه ای و ستاد کل نیروهای مسلح برای آموزش مهارت به سربازان را اقدامی بزرگ در جهت اجرای منویات مقام معظم رهبری دانست که نقش بسزایی در توسعه آینده این مرز و بوم خواهد داشت.

فیروزآبادی نرخ بیکاری فارغ التحصیلان را 20 درصد اعلام کرد و گفت: این رقم نگران کننده است و کاهش آن به عزم عمومی نیاز دارد.

وی گفت: در این برهه زمانی که با بیکاری مواجه هستیم باید یک کار ماندگار برای جوانان انجام دهیم تا علاوه بر افزایش نرخ اشتغال به رشد و توسعه هر چه بیشتر کشور نیز کمک کنیم.

قائم مقام وزیر کار ابراز امیدواری کرد: اجرای این طرح مهارت آموزی شمار زیادی از سربازان وظیفه و آمادگی آنان برای ورود به بازار کار را به دنبال داشته باشد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 275
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران