پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 281998 تاریخ : 1396/05/02-15:05:42
,17,10030,
توسعه فروشگاه های نوین خواست دولت است

توسعه فروشگاه های نوین خواست دولت است

معاون امور اقتصادی و بازرگانی وزارت صنعت ، معدن و تجارت در نهمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران در ارتباط با نوین سازی اصناف گفت: توسعه فروشگاههای نوین و کسب و کارهای جدید خواست دولت است و که هم اکنون سهم این فروشگاهها در کشور حدود 20 درصد است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از یداله  صادقی با اشاره به اینکه اصلاحات لازم نیز در مورد ضوابط فروشگاههای زنجیره ای انجام شده است. افزود :  در باب فروشگاههای زنجیره ای دو اقدام می تواند صورت پذیرد هم این فروشگاهها می توانند بخشی از واحدهای خرده فروشی را تحت حمایت بگیرند و آنها از مزایای این فروشگاهها بهره مند شوند و هم صنوف شرکت های هلدینگ درست کنند و فرآیندهای تامین و توزیع یکپارچه مدیریت شود. 

 وی با اشاره به اینکه از واحدهای خیلی بزرگ نباید توقع ایجاد شغل داشت ، تصریح کرد : واحدهای کوچک و اصناف هستند که در گردش مالی بانکها تاثیرگذار بوده و در صورتیکه مکانیزم لازم برای در اختیار گذاشتن تسهیلات توسط بانکها به واحدهای کوچک فراهم گردد آنها می توانند در خصوص بازسازی و نوسازی واحد صنفی و همچنین سرمایه در گردش واحد خود اقدام نمایند.
یداله  صادقی با بیان اینکه  اصناف قشر بزرگی از فعالان اقتصادی کشور را تشکیل می دهند  اظهار کرد :  سهم اصناف  در GDP  به میزان 15 درصد وسهم آنان  در اشتغالزایی کشور  85 درصد است .
وی با اشاره به فراهم نبودن زیرساخت در بحث مالیات بر ارزش افزوده تصریح کرد : زیرساخت لازم برای اجرایی کردن  بحث مالیات بر ارزش افزوده در کشور فراهم شده است و لایحه دائمی کردن و اصلاحات مربوط در دست بررسی است .
وی در ارتباط با اخذ تسهیلات توسط صنوف خاطر نشان کرد: با تاکید و تایید وزیر صنعت ، معدن و تجارت در خصوص تسهیلات رونق تولید برای اصناف پیشنهادات لازم ارائه شده و اظهار امیدواری کرد این امر بزودی به انجام برسد.
معاون امور اقتصادی وزارت صنعت ، معدن و تجارت افزود : تعداد 290 هزار پروانه کسب سال گذشته صادر شده و به ازاء هر واحد صنفی نزدیک 300 هزار نفر شغل در واحدهای صنفی بدون اینکه تسهیلاتی بگیرند،  ایجاد شده است.
در این اجلاس رئیس اتاق اصناف ایران ، گزارشی از عملکرد اتاق اصناف و همچنین برنامه های اتاق در سال 96 بویژه در خصوص کسب و کارهای نوین و همچنین تولید و اشتغال ارائه کرد.
سپس رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به اصلاح قانون نظام صنفی و اصلاح ساختار سنتی اصناف به ساختار مدرن بر رویکرد ساختار الکترونیک در بخش اصناف کشور تاکید کرد.
پور ابراهیمی گفت : هم اکنون 3 میلیون واحد صنفی در کشور وجود دارد که 2 میلیون واحددارای مجوز هستند و یک میلیون نفر بدون مجوز فعالیت می کنند و الزاما باید ساز وکاری فراهم گردد تا این صنوف نیز با مجوز کسب به فعالیت بپردازند.
گفتنی است این اجلاس با حضور امام جمعه موقت تهران و دبیرکل بنیاد بین المللی غدیر، وزرای کار و تعاون و همچنین رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ، معاون امور اقتصادی وزارت صنعت ، معدن و تجارت و تنی چند ازمدیران بخش دولتی و خصوصی  برگزار شد.
در این اجلاس که 145 نفر از نمایندگان اتاق اصناف سراسر کشور حضور داشتتند، چند نفر از آنان به نمایندگی از استان ها در خصوص مسایل ومشکلات صنوف و همچنین انتظارات خود از مسئولان ذیربط سخنرانی کردند.
در ادامه در نهمین اجلاسیه دوره ششم نمایندگان اتاق اصناف ایران تفاهمنامه سه جانبه همکاری بین اتاق اصناف ایران، وزارت تعاون ، کار و رفاه اجتماعی و سازمان تامین اجتماعی امضا شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 327
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران