پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 253347 تاریخ : 1395/10/11-12:40:06
,20,
توسعه روابط و همکاری های ایران و مغرب به نفع دو ملت و منطقه است

دکتر روحانی هنگام دریافت استوار نامه سفیر جدید مغرب در تهران:

توسعه روابط و همکاری های ایران و مغرب به نفع دو ملت و منطقه است

رییس‌ جمهوری بر لزوم استفاده از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در راستای توسعه، تقویت و تحکیم همه جانبه مناسبات و همکاری‌های ایران و مغرب تاکید کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت , دکتر حسن روحانی روز شنبه هنگام دریافت استوار نامه "حسن حامی" سفیر جدید مغرب در تهران، اظهار داشت: روابط تهران – رباط رو به گسترش و در مسیر توسعه قرار دارد.

رییس‌ جمهوری توسعه روابط تجاری، اقتصادی و سیاسی ایران و مغرب را به نفع دو ملت و منطقه دانست و خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در راستای توسعه و تقویت مناسبات و همکاری‌های فی‌مابین استفاده کنیم.

دکتر روحانی افزود: ایران و مغرب علاوه بر روابط تجاری و اقتصادی می‌توانند در دیگر بخش‌ها از جمله مناسبات فرهنگی و علمی روابط خوبی با هم داشته باشند.

رییس‌ جمهوری با اشاره به ضرورت توسعه رایزنی‌ها و مشارکت بیشتر ایران و مغرب برای حل و فصل مسایل علی‌الخصوص موضوعات مربوط به منطقه شمال آفریقا اظهار امیدواری کرد با کمک و همکاری همه کشورهای منطقه بویژه ایران و مغرب، شاهد ثبات و امنیت در کشورهای مسلمان باشیم.

حسن حامی سفیر جدید مغرب نیز در این دیدار، ضمن تقدیم استوارنامه خود به دکتر روحانی، روابط ایران و مغرب را دوستانه و برادرانه دانست و گفت: ما همواره مواضع جمهوری اسلامی ایران را در مورد اعتقاد به حل و فصل مسایل و مشکلات بین‌المللی از طریق دیپلماسی و گفتگو ارج می‌نهیم.

سفیر جدید مغرب با بیان اینکه امروز اهتمام و تمایل مشترک و صادقانه‌ای برای توسعه مناسبات و همکاری‌ها میان مسئولان دو کشور وجود دارد، بر تلاش در راستای گسترش و تقویت روابط همه جانبه تهران – رباط تأکید کرد.

وی اراده سیاسی و نظرات جمهوری اسلامی ایران برای حل و فصل مسایل و مشکلات منطقه‌ای و کشورهای مسلمان بویژه در شمال آفریقا را بسیار دوستانه و صادقانه دانست.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 239
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران