پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 444392 تاریخ : 1397/10/08-19:19:57
,8,
توسعه حمل و نقل ریلی از مسیر بازار سرمایه

معاون رئیس جمهور عنوان کرد:

توسعه حمل و نقل ریلی از مسیر بازار سرمایه

گسترش شبکه ریلی کشور به لحاظ ارزان بودن حمل و نقل بار و مسافر یکی از مهمترین اولویت‌های دولت است و برای توسعه این صنعت می توان از منابع داخلی و بازار سرمایه استفاده کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور گفت: دولت تشویقات و تسهیلاتی را برای شرکت های سرمایه گذاری که در صنعت حمل و نقل ریلی و در بخش جابه جایی مسافر و حمل بار فعالیت دارند، در نظر خواهد گرفت.

محمدباقر نوبخت با بیان اینکه بعد از آماده سازی ریل بهره برداری از آن اهمیت ویژه دارد گفت: بعد از اینکه دولت زیرساخت های لازم برای صنعت حمل و نقل ریلی را آماده کرد، شرکت های مسافربری و باربری برای استفاده از این زیرساخت ها نیازمند واگن و قطار هستند که سرمایه مضاعفی را می طلبد.

نوبخت تصریح کرد: گسترش شبکه ریلی کشور به لحاظ ارزان بودن حمل و نقل بار و مسافر یکی از مهمترین اولویت‌های دولت است و برای توسعه این صنعت می توان از منابع داخلی و بازار سرمایه استفاده کرد.

در همین رابطه حسین سلاح ورزی، نایب رییس اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران نیز با اشاره به تنوع ظرفیت های اقتصادی کشور در حوزه مواد معدنی، محصولات کشاورزی، صنایع پتروشیمی و محصولات صنعتی و همچنین ضرورت توسعه حمل و نقل ریلی با هدف کاهش هزینه صادرات گفت: ایجاد بستر حمل ونقل کم هزینه محصولات صادراتی می تواند با کاهش قیمت تمام شده محصولات به توسعه اقتصادی کشور کمک کند.

حسین سلاح ورزی با بیان اینکه در حال حاضر توسعه صادرات کشور به بهبود فضای حمل و نقل و زیرساخت های مربوط نیاز دارد، ابراز داشت: عمده ترین ، ارزانترین و بهینه ترین نوع آن حمل و نقل ریلی است.

وی خاطرنشان کرد: امروزه استفاده از روش های تامین مالی متنوع و کم هزینه مانند بازار سرمایه برای توسعه این صنعت، مهم و  ضروری است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 341
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران