پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 375151 تاریخ : 1397/06/06-10:18:03
,23,
توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر؛ از اهداف راهبردی دولت دوازدهم

توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر؛ از اهداف راهبردی دولت دوازدهم

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی وزارت نیرو، صیانت از منابع پایان‌پذیر انرژی، حفاظت از محیط‌زیست و ارتقای کارایی، از جمله مهم‌ترین اهداف توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر و ارتقای بهره‌وری انرژی است که با تلاش و مداخله صحیح و کارآمد دولت‌ها محقق می‌شود. دولت‌ها از طریق سیاستگذاری، برنامه‌ریزی، تنظیم‌گری، نظارت و تسهیل‌گری، این اهداف را تعقیب می‌کنند.

وزارت نیرو پیشتاز عرصه مدیریت عرضه و تقاضای انرژی در کشور محسوب می‌شود و این مجموعه بیش از دو دهه قبل، نهادها و ساختارهای تخصصی مرتبط را ایجاد کرد و آغازگر فعالیت جدی کشور در این زمینه‌بوده است.
انجام بررسی‌ها و مطالعات متعدد موردی و جامع، پیشنهاد قوانین و مقررات، توسعه فناوری و اجرای پروژه‌های موفق نمونه، ضمن انباشت تجربه و تربیت نیروی انسانی متخصص در داخل و خارج از بدنه دولت، زمینه‌ساز تحولی بزرگ شد تا جایی که امروز شاهد نقطه عطفی در توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر هستیم و باید توجه داشت که این تحول، به برکت حضور عموم مردم، با سرمایه‌گذاری، مدیریت و نوآوری بخش خصوصی در حال شکل‌گیری است.
با رشد سریع و شتابان توسعه انرژی‌های تجدیدپذیر در سه سال اخیر، امروز بیش از 600 مگاوات ظرفیت تولید برق پاک ایجاد شده و حدود 500 مگاوات دیگر نیز در حال احداث است تا به این ترتیب ایجاد پنج‌ هزار مگاوات ظرفیت، در پایان برنامه ششم در دسترس باشد.
تولید برق تجدیدپذیر تاکنون ضمن کاهش انتشار بیش از 1.5 میلیون تن گاز گلخانه‌ای دی‌اکسید کربن، باعث صرفه‌جویی بیش از  630 معادل میلیون مترمکعب گاز طبیعی و حدود 500 میلیون لیتر آب شده است و توسعه فناوری و ایجاد اشتغال از دیگر ثمره‌های این روند بوده که با ابلاغ دستورالعمل حمایت از بومی‌سازی فناوری نیروگاه‌های تجدیدپذیر و پاک، وارد مرحله جدیدی می‌شود.
تحول بزرگ و مشابه در زمینه بهره‌وری عرضه و تقاضای انرژی نیز، با تثبیت، اصلاح و تسهیل برخی ابزارها و مقررات که باعث حضور گسترده و مشارکت فعال‌تر مردم در این عرصه شود امکان‌پذیر خواهد بود.
تداوم این روند مبارک، در گروی ادامه و گسترش همکاری مردم و دولت است و سیاستگذاری پایدار و با ثبات، اجرای بدون تنازل قوانین و مقررات، ایجاد رویه‌های شفاف، سالم و سریع اجرایی، ضامن حفظ و تعمیق اعتماد بخش خصوصی، به‌عنوان شرط اصلی موفقیت در این مسیر خواهد بود.
ضمن تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت و به ویژه صنعت پرافتخار آب و برق، امیدوارم با کوشش همکاران فرهیخته و پرتلاش صنعت برق کشور و تعامل سازنده با سایر بخش‌ها، شاهد توفیق هرچه بیشتر در راه تحقق آرمان‌های انقلاب اسلامی، آبادانی کشور و خدمت به مردم شریف و سربلند میهن عزیزمان باشیم.

امیر دودابی نژاد/ معاون فنی و استانداردها سازمان ساتبا



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 282
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران