پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452000 تاریخ : 1398/01/06-16:05:11
,15,
توسعه ارتباطات در جاده‌های روستایی و فرعی با پروژه USO

توسعه ارتباطات در جاده‌های روستایی و فرعی با پروژه USO

جاده‌های روستایی و فرعی در آینده نزدیک و در قالب پروژه خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات (USO) تحت پوشش نسل 3 و 4 اینترنت تلفن همراه قرار خواهند گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت ، حسین فلاح جوشقانی معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات  گفت: ممکن است خیلی از جاده‌های روستایی و فرعی هم هنوز تحت پوشش قرار نگرفته باشند که در آینده نزدیک و در قالب پروژه خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات (USO) تحت پوشش قرار خواهند گرفت.

خدمات عمومی اجباری (Universal Services Obligation)، الزامی است جهانی که بر عهده دولت‌ها گذاشته می‌شود تا امکان استفاده از سرویس‌های مخابراتی، فناوری اطلاعات و پستی را برای آحاد کشور در هر نقطه که صرفه اقتصادی برای شرکت‌های خصوصی مخابراتی را ندارد فراهم نماید.

 

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی تصریح کرد: همچنین این امکان وجود دارد که در نقاطی از جاده‌هایی اصلی هم کیفیت مناسبی وجود نداشته باشد که با جلسات متعدد به دنبال این هستیم با استفاده از ظرفیت‌های رومینگ ملی و یا توسعه و نصب تجهیزات جدید، بهبود و بهینه‌سازی کیفیت سرویس‌ها در جاده‌ها را داشته باشیم.

 

فلاح تأکید کرد: درهرحال امیدواریم امسال جاده‌های بیشتری تحت پوشش نسل 3 و 4 اینترنت تلفن همراه قرار گیرند هرچند در این حوزه باید مشکلات و تنگناها را هم در نظر گرفت چراکه اپراتورهای تلفن همراه درگیر همان مباحث ارزی و اقتصادی هستند. ولی امیدواریم بتوانند همه ظرفیت‌هایی خود را برای بهبود سرویس در جاده‌ها و روستاها به کار بگیرند.

 

وی تصریح کرد: البته بسترسازی مناسبی که سال گذشته انجام گرفت و به تصویب کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات و همچنین هیئت‌وزیران رسید، امکان استفاده اپراتورها از ظرفیت USO با درخواست و نظارت وزارتخانه است تا بتوانند در نقاط موردنیاز خودشان راسا اقدام کنند که این اتفاق از یک‌سو سرعت پوشش دهی را افزایش می‌دهد و از سوی دیگر توسعه بهتر و باکیفیت‌تری را در روستاها و جاده‌های غیر اصلی کشورمان ایجاد خواهد کرد کما اینکه هزینه‌ها را نیز کاهش خواهد داد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 298
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران