پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 468261 تاریخ : 1398/04/24-21:09:36
,17,
توسعه ارتباط بین صنعت، دانشگاه و پارک های علم و فناوری ضروری است

وزیر صنعت، معدن و تجارت پس از نشست با صنعتکاران و اصناف تربت حیدریه در جمع خبرنگاران خواستار شد؛

توسعه ارتباط بین صنعت، دانشگاه و پارک های علم و فناوری ضروری است

وزیر صنعت، معدن و تجارت خواستار توسعه ارتباط بین صنعت و دانشگاه و پارک های علم و فناوری شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، رضا رحمانی در سفر خود به تربت حیدریه پس از نشست با صنعتکاران، معدنکاران و اصناف در جمع خبرنگاران گفت: باید به جوانان مان بیشتر اعتماد کنیم؛ من به واحدهای صنعتی توصیه کرده ام که جوانان و اساتید دانشگاه را باور کنند و ارتباط بین صنعت و دانشگاه و پارک های علم و فناوری توسعه پیدا کند. این حتما به نفع دو طرف خواهد بود؛ از سویی موجب حفظ و توسعه واحد های صنعتی است و از سوی دیگر موجب شکوفایی مراکز علمی ما خواهد شد.

او درباره نشست باصنعتکاران، معدنکاران و اصناف تربت حیدریه گفت: این نشست، نشست خوبی بود و راهکارهای رفع مشکلات و موانع تولید در این نشست بررسی شد.
او به دیگر برنامه های خود در سفر به خراسان رضوی اشاره کرد و توضیح داد: در این سفربرخی از طرح های جدید که نیازمند اعلام بازگشایی بود، اعلام کردیم.
رحمانی به بازدید از شرکت های دانش بنیان اشاره کرد و گفت: فعالیت های خوبی در این زمینه در خراسان رضوی انجام شده است و برخی از پروژه های مهم و کشوری از جمله فولاد تربت حیدریه به صورت زمان بندی باید پی گیری و سرمایه گذاری عظیم و بزرگی روی آن انجام شود.
او به تاثیر این واحد تولیدی در اشتغال اشاره کرد و ادامه داد: راه اندازی این مجتمع در حوزه اشتغال تاثیرات زیادی خو اهد داشت و تولید کشور را افزایش می دهد.

رحمانی به اهداف تولید در فلزات اشاره کرد و گفت: این مجتمع یکی از واحدهای نقطه هدف ما در تولید فلزات است که افزایش تولید آن با حضور کارشناسان مختلف بررسی شد.
وزیر صمت درباره پیشرفت تربیت حیدریه درفناوری و حضور شرکت های دانش بنیان گفت: اگر ما به سمت شرکت های دانش بنیان و رسوخ دانش در صنایع مان نرویم حتما امکان رقابت و حفظ و بقا نخواهیم داشت.

او ادامه داد: شرکت های دانش بنیان در تربیت حیدریه باید به عنوان یکی از نمونه های موفق اطلاع رسانی و معرفی شوند که در یک جایی از کشورمان، جوانان ما بدون زرق و برق، شیک و منابع مالی اندک چه فعالیت هایی در حوزه های صنعتی، لوازم خانگی، خودرو و مصارف صنعتی انجام داده اند و به چه دستاوردهایی رسیده اند.
رحمانی از تصفیه فاضلاب ها در شهرک های صنعتی به عنوان یکی از معضلات زیست محیطی این صنعت اشاره کرد و افزود: در شرکت های دانش بنیان تربت حیدریه با ابداع روش ها جدید نانو و کاتالیزوره توانسته اند در این حوزه و حفظ محیط زیست و تامین آب واحد های تولید نقشی تاثیرگذار ایفا کنند.
وزیر صمت ادامه داد: امسال یکی از برنامه های هفتگانه مان حمایت از فناوری و و شرکت های دانش بنیان است و آن را به عنوان یک راهکار اساسی رونق تولید می دانیم، خوشبختانه تربت حیدریه از قدیم مهد دانشمندان و فضلا و افراد بافکر و ذوق بوده و امروزه آثار آن را می بینیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 246
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران