پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 520125 تاریخ : 1399/07/05-10:26:29
,10028,10029,
توزیع واکسن آنفلوانزا در شبکه بهداشت/ واکسن هنوز به داروخانه ها عرضه نشده است

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو خبر داد

توزیع واکسن آنفلوانزا در شبکه بهداشت/ واکسن هنوز به داروخانه ها عرضه نشده است

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از توزیع واکسن آنفلوانزا در شبکه بهداشت کشور خبر داد و گفت: هنوز واکسن آنفلوانزا در داروخانه ها توزیع نشده و در مرحله بعد که زمان آن به زودی اعلام خواهد شد، واکسن آنفلوانزا بین داروخانه ها توزیع می شود.

به گزارش بانک و صنعت، دکتر سیدحیدر محمدی از توزیع 1.5 میلیون دوز واکسن انفلوانزا از سوم مهر ماه در شبکه بهداشتی کشور خبر داد و گفت: در فاز اول توزیع، 1.5 واکسن آنفلوانزا آغاز شده و در حال تحویل به معاونت بهداشتی است و مقرر شده طی دو روز آینده تزریق آن در مراکز بهداشتی به صورت رایگان برای گروه های پرخطر از جمله زنان باردار، بیماران خاص، صعب العلاج، مزمن و کادر درمان آغاز شود.

وی با تاکید براینکه هنوز واکسن آنفلوانزا در داروخانه ها توزیع نشده است، افزود: در مرحله بعد که زمان آن به زودی اعلام می شود، واکسن آنفلوانزا بین داروخانه ها توزیع می شود. در این مرحله واکسن آنفلوانزا به افراد بالای 65 سال و کودکان بین 6 ماه تا 5 سال با ارائه کارت ملی و ثبت اطلاعات، با قیمت 44 هزار تومان ارائه می شود.

مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل سازمان غذا و دارو از مردم خواست تا قبل از اعلام توزیع واکسن، به داروخانه مراجعه نکنند؛ چراکه به محض توزیع واکسن در داروخانه ها، اطلاع رسانی لازم صورت خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه در حال حاضر واکسن ها با ارز دولتی 4200 تومانی تهیه شده اند، گفت: اگر تصمیمی مبنی بر واردات واکسن با ارز نیمایی اتخاذ شود، قیمت واکسن اطلاع رسانی می شود.

محمدی تاکید کرد: باید توجه کرد که میزان ایمنی واکسن آنفلوانزا بین 30 تا 35 درصد است. بنابراین فقط افراد پر خطر مانند سالمندان بالای 65 سال، کودکان، بیماران قلبی_عروقی، افراد مبتلا به بیماری های نقص ایمنی، کادر بهداشت و درمان و... نیاز به تزریق این واکسن دارند و نیازی به تزریق واکسن آنفلوانزا از سوی همه افراد نیست.

محمدی اظهار کرد: در مجموع در مرحله اول توزیع، واکسن آنفلوانزا صرفا به گروه های در معرض خطر، زنان باردار و کادر بهداشت و درمان با اعلام و هماهنگی مراکز بهداشتی، به صورت رایگان ارائه می شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 254
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران