پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399177 تاریخ : 1397/07/24-14:22:56
,17,
توزیع عادلانه ثروت و سرمایه با پرداخت مالیات

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان تاکید کرد:

توزیع عادلانه ثروت و سرمایه با پرداخت مالیات

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان گفت: فرهنگ سازی مالیاتی و اطلاع‌رسانی صحیح در خصوص اهمیت پرداخت مالیات منجر به افزایش مشارکت مردم در پرداخت مالیات و به تبع آن، شفاف‌سازی فعالیت‌های اقتصادی و توزیع عادلانه ثروت و سرمایه در کشور می شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان امور مالیاتی کشور، ارزانی بیرگانی، مدیرکل امور مالیاتی خوزستان در دیدار با مدیرکل صداوسیمای مرکز استان گفت: هر چه مردم بیشتر با اقدامات و خدمات حاصل از هزینه کرد درآمدهای مالیاتی آشنا شوند، همکاری و مشارکت بیشتری در پرداخت به موقع مالیات خواهند داشت. 

مدیرکل امور مالیاتی خوزستان با اشاره به اینکه مقوله فرهنگ مالیاتی و لزوم پرداخت مالیات و تأثیر آن، نقش مهم و اساسی در توسعه اجتماعی و برقراری عدالت مالیاتی ایفا می‌کند، اظهار داشت: اگر مودیان هیچ‌گونه آگاهی و اطلاعی از نحوه هزینه کرد مالیات‌های پرداختی‌شان نداشته باشند، اجتناب و فرار از مالیات مطرح می‌شود.
ارزانی بیرگانی با اشاره به نقش ملموس نحوه مصرف درآمدهای مالیاتی گفت: بخشی از درآمد حاصل از مالیات بر ارزش‌افزوده برای هزینه در بخش سلامت و بخشی هم به منظور هزینه در فعالیت‌های عمرانی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پرداخت می‌شود. 
وی تصریح کرد: بطوریکه از میزان 9 درصد مالیات بر ارزش‌افزوده کالا و خدمات، یک درصد آن به حوزه سلامت و درمان و سه درصد نیز به شهرداری‌ها اختصاص داده می‌شود که در خصوص درمان می‌توان نقش سهم درآمدهایی که به این حوزه اختصاص داده شده است را به وضوح در طرح جامع سلامت که در سال‌های اخیر به اجرا درآمده و هزینه‌های درمان را بسیار پایین آورده است، مشاهده کرد.
مدیرکل امور مالیاتی خوزستان در ادامه گفت: در بحث پرداخت به شهرداری‌ها نیز مردم به چشم خود، آثار پرداخت مالیات را در همه زمینه‌های زندگی اعم از توسعه و عمران شهری، ایجاد پارک بانوان، پارک مالیات و مبلمان شهری در اکثر شهرهای استان لمس و مشاهده می‌کنند. 
ارزانی بیرگانی خاطرنشان کرد: مردم، باور و اعتقاد عمومی نسبت به پرداخت مالیات دارند چون اثرات آن را در شهرها، روستاها، بیمارستان‌ها و پارک‌ها می‌بینند و هر پروژه‌ای که در استان به بهره‌برداری می‌رسد، رد پای مالیات در آن دیده می‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 310
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران