پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 520364 تاریخ : 1399/07/07-18:01:05
,10028,10029,
توزیع 350 میلیارد تومان برای پزشکان خانواده شهری و روستایی

معاون وزیر بهداشت خبر داد:

توزیع 350 میلیارد تومان برای پزشکان خانواده شهری و روستایی

معاون بهداشت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: در هفته جاری حدود 200 میلیارد تومان منابع مالی به منظور پزشک خانواده شهری و 150 میلیارد تومان نیز به منظور پزشک خانواده روستایی و حدود 80 میلیارد تومان نیز برای خرید کیت تشخیصی کرونا هزینه خواهیم کرد که بین استان ها توزیع می شود.

به گزارش بانک و صنعت به نقل از وزارت بهداشت، علیرضا رییسی در اجلاس غیرحضوری روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور که روز دوشنبه با حضور معاون حقوقی، مجلس و امور استان ها و از طریق ویدیو کنفرانس برگزار شد، افزود: بر اساس پیگیری های وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه قول مساعد داده که تا آخر ماه جاری، مبلغ قابل توجهی از بدهی هایی که ما در حوزه بهداشت داریم را در اختیارمان قرار دهد.

ازدحام در پاساژها و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی

وی در این اجلاس درباره ازدحام مردم در اماکنی مانند پاساژها و عدم رعایت پروتکل های بهداشتی بیان کرد: همکاران بهداشت محیط به عنوان ضابطان قضایی در استان ها حضور دارند و اختیار تعطیل کردن خاطیان پروتکل های بهداشتی را دارند. با سازمان تعزیرات نیز تفاهمنامه ای به امضا رسانده ایم و بر اساس آن، امکان حضور گشت های مشترک وجود دارد و اختیار تصمیم گیری در مورد تعطیلی اماکن وجود دارد. نیروی انتظامی نیز براساس قانون مکلف است که همکاری کند.

معاون وزیر بهداشت خطاب به روسای دانشگاه های علوم پزشکی اظهار کرد: دستورالعمل ستاد ملی مقابله با کرونا در رابطه با سطوح نظارتی را ابلاغ کردیم و درخواستم این است که در ستاد استانی آن را اجرایی کنید. دستگاه ها موظف هستند بر اساس این دستورالعمل به دانشگاه های علوم پزشکی گزارش دهند. در این دستورالعمل وظایف دستگاه ها مشخص شده است. بنابراین روسای دانشگاه ها و معاونان آنها در مورد این دستورالعمل، سختگیرانه عمل کنند و گزارش آن را به ما بدهید تا در حضور رییس جمهوری اعلام کنیم که مثلا کدام دستگاه ها و نهادها گزارش و اطلاعاتی ارائه نکرده اند.

اعمال سختگیرانه پروتکل های بهداشتی

رییسی درباره اقدامات جدید در مورد اعمال سختگیرانه پروتکل های بهداشتی بیان کرد: در این راستا، یکی از اقدامات تقویت نظارت های مردمی بر رعایت پروتکل های بهداشتی است. به این صورت که هر صنفی باید QR کد خود را داشته باشد و اگر این QR کدها در معرض دید باشد، افراد می توانند با اسکن کد با موبایل به سوالات پاسخ دهند و گزارش آن برای ما ارسال شود تا با صنف خاطی برخورد کنیم.

همه مادران باردار واکسن آنفلوآنزا دریافت می کنند

معاون بهداشت وزیر بهداشت درباره توزیع واکسن آنفلوآنزا گفت: هر تعداد مادر باردار در کشور وجود داشته باشد، واکسن آنفلوآنزای رایگان دریافت می کند. آنها می توانند با کارت ملی خود به مراکز بهداشت مراجعه کنند. کمبودی هم در این زمینه نداریم.

وی ادامه داد: توزیع واکسن آنفلوآنزا را باید مدیریت کنیم. البته در نیمکره جنوبی هیچ موجی از بیماری آنفلوآنزا بروز پیدا نکرده و این موضوع نشان می دهد که رعایت پروتکل های بهداشتی تاثیر زیادی بر بیمار نشدن مردم دارد، اما از نظر روانی و نیاز برخی گروه ها به واکسن، باید پاسخگوی مردم باشیم.

رییسی اظهار کرد: باید دقت شود که واکسن آنفلوآنزا در مراکز 16 ساعته منتخب کرونا تزریق نشود. در واقع در مرکزی که بیمار کرونایی مراجعه می کند، نباید واکسن آنفلوآنزا تزریق شود و این واکسن ها باید در مراکزی که بیمار کرونایی ویزیت نمی شود، تزریق شود.

معاون بهداشت وزارت بهداشت بیان کرد: خانه های سالمندان و مراکز نگهداری از سالمندان تحت پوشش بهداشت بوده و واکسن آنفلوآنزا دریافت می کنند اما سالمندانی که بیماری زمینه ای شناخته شده ای ندارند و بالای 65 سال هستند، باید پس از توزیع این واکسن در داروخانه ها، واکسن آنفلوآنزا را از داروخانه های سطح شهر تهیه کنند.

میزبانی از معاون بهداشت در اجلاس غیرحضوری روسای دانشگاه ها

طاهر موهبتی معاون حقوقی مجلس و امور استان های وزارت بهداشت نیز درباره برگزاری اجلاس غیرحضوری روسای دانشگاه های علوم پزشکی کشور بیان کرد: روال برگزاری اجلاس روسای دانشگاه ها به گونه ای است که هر جلسه با محوریت یکی از معاونان وزارتخانه برگزار می شود.
وی اظهار کرد: درباره تفویض اختیارات ستاد ملی مقابله با کرونا به دانشگاه های علوم پزشکی اقدامات خوبی صورت گرفته است. در جلسه امروز میزبان معاون بهداشت وزارت بهداشت و مدیران این معاونت هستیم تا وضعیت اقدامات پیشگیرانه در حوزه بهداشت و مقابله با کرونا و توزیع واکسن آنفلوآنزا تببین شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 343
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران