پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 352912 تاریخ : 1397/05/02-12:18:05
,23,15,
توانمندسازی زنان بدون بهره گیری از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی امکان‌پذیر نیست

یادداشت:

توانمندسازی زنان بدون بهره گیری از تکنولوژی‌های نوین ارتباطی امکان‌پذیر نیست

مهندس نعمتی معاون وزیر، رییس هیئت مدیره و مدیرعامل شرکت ملی پست در یادداشتی که در سامانه سمینار بین المللی نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توانمندی سازی زنان منتشر کرده به تشریح این نقش از دیدگاه خود پرداخته است.

بانک و صنعت، ارتباطات و فناوری اطلاعات عامل اصلی کارآمدتر شدن ابزارها، شیوه‌ها، اقتصاد، فرهنگ، سیاست و بسیاری دیگر از مؤلفه‌های اجتماعی است، بنابراین نمی‌توان از آن برای توانمندسازی افراد بشر بویژه بانوان به عنوان 50 درصد نیروی انسانی جوامع صرف نظر کرد.

امروزه با عبور از شیوه‌های سنتی و گرایش به سمت استفاده از فناوری‌ها و تکنولوژی‌های نوین در انجام بسیاری از امور بویژه ارایه خدمات، به جرات می‌توان ادعا کرد شرکت‌ها و سازمان‌های خدمات رسان پیش از سایر بخش‌ها به نقش موثر  و نتایج مثبت بی بدیل فناوری‌ها در عرضه خدماتشان در این بستر و همچنین دسترسی آسان‌تر متقاضیان به این خدمات آگاه شدند و به دنبال آن رفتند.

اولین گام در طراحی محصولات مبنی بر تکنولوژی‌های نوین، بالا بردن توان نیروی انسانی چه در بحث تولید محصول و چه در بهره برداری از آن است، بنابراین بدون ایجاد بستر مناسب برای مجهز شدن آحاد مردم جامعه به دانش روز بویژه فناوری اطلاعات، نمی‌توان انتظار تحول زیادی در جامعه داشت.

اگر بخواهیم جامعه دچار تحول و رشد شود باید با کنار گذاشتن هرگونه نگاه جنسیتی، زنان را نیز مانند مردان به انواع ابزارهای ارتباطی و فناوری اطلاعاتی تجهیز کنیم. خوشبختانه اینترنت و دنیای مجازی خود راه را برای هرگونه مرزبندی‌ها حتی مرزبندی‌های جنسیتی بسته است بطوریکه امروزه آنچه برای بسیاری از سازمان‌ها و شرکت‌ها مهم است اینکه بتوانند نیروی انسانی( چه مرد و چه زن) خلاق و کارآفرین بکارگیرد، که بالطبع خلاقیت و نوآوری بدون بهره‌گیری از فناوری اطلاعاتی امکانپذیر نمی‌باشد.

بنابراین دنیای گسترده و بی حد و مرز ارتباطات و فناوری اطلاعات دریچه‌ای به روی بشر امروزی گشوده است تا قابلیت‌ها و توانمندی‌های خود را بیش از پیش نمایان سازد، به همین دلیل ما مدیران و مسئولان می‌بایست با درک این موضوع به دنبال فراهم آوردن تسهیلات و شرایط لازم به منظور دسترسی و آموزش زنان به تکنولوژی‌های نوین از جمله ICT باشیم.

امروزه خوشبختانه به مدد بهره‌مند شدن زنان از فناوری‌های نوین ارتباطی و بالارفتن سواد دیجیتالی‌شان، بیشتر از گذشته با انواع خطرات و تهدیدها اعم از بیماری‌های جسمی و روانی، آسیب‌های اجتماعی و همچنین ایجاد فرصت‌های شغلی، ارتقاء سطح سلامت و حفظ نشاط و حتی موفقیت‌های حرفه‌ای آشنا شده‌اند.

در شرکت ملی پست با نگاه برابر به مردان و زنان و تاکید بر تقویت مهارت‌های آنان در حوزه فناوری اطلاعات،‌ طی سالهای اخیر آموزش‌های فنی اعم از شبکه و امنیت اطلاعات در سازمان، مفاهیم و کلیات دولت الکترونیک، مدیریت ابزار و اطلاعات سازمانی و مهارت‌های حرفه‌ای کار با رایانه به صورت یکسان برای کارکنان زن و مرد طراحی و پیاده سازی شد.

علاوه بر این، سال گذشته دوره آموزشی توانمندسازی بانوان شرکت با هدف ایجاد فرصت‌های بیشتر برای دست‌یابی این گروه از کارکنان به شغل‌ها و پست‌های مدیریتی و تصمیم ساز برگزار گردید و طی یکی دو سال اخیر قدم‌های خوبی در جهت به‌کارگیری زنان در این گونه مناصب برداشته شده است به طوریکه بانوان موفق شدند یک نماینده در میان اعضای هیئت مدیره شرکت داشته باشند و چندین پست مدیرکلی، معاونی و رئیس اداره‌ای را به دست آورند که امیدواریم با تقویت بنیه علمی و تجربی، بویژه در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات بیش از پیش شاهد حضور بانوان در سمت‌های رده اول شبکه پستی کشور باشیم.

گفتنی است، سمینار بین المللی نقش ارتباطات و فناوری اطلاعات در توانمندی سازی زنان هفتم مرداد ماه، همزمان با چهارمین نمایشگاه بین المللی الکترونیک، کامپیوتر و تجارت الکترونیک (الکامپ2018) با هدف ترویج و تبادل تجارب بین‌المللی در این زمینه و همچنین ارتقا مهارت‌ زنان در استفاده از فناوری‌های ارتباطاتی و اطلاعاتی برگزار خواهد شد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 296
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران