پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 452343 تاریخ : 1398/01/17-14:22:17
,5,4,
تهدید عربستان درباره کنار گذاشتن دلار آمریکا در معاملات نفتی

تهدید عربستان درباره کنار گذاشتن دلار آمریکا در معاملات نفتی

برخی منابع اعلام کردند که عربستان تهدید کرده است که در صورت تصویب قانون ضد سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) در آمریکا، عربستان دلار را از معاملات نفتی خود کنار می‌گذارد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از رویترز، سه منبع نزدیک به سیاست‌های نفتی عربستان اعلام کردند که این کشور تهدید کرده است که اگر آمریکا قانون ضد اوپک را تصویب کند که اعضای این سازمان را در معرض مقررات ضد انحصار قرار می‌دهد، عربستان برای فروش نفت خود از ارزهایی غیر از دلار استفاده خواهد کرد.

منابع یاد شده اعلام کردند در ماه‌های اخیر، این مسئله به طور داخلی میان مسئولان ارشد انرژی عربستان مورد بحث قرار گرفته، با برخی اعضای اوپک در میان گذاشته شده و همچنین به مسئولان ارشد انرژی اعلام شده است.

احتمال تصویب لایحه ضد اوپکی مطرح شده در کنگره آمریکا، نوپک (NOPEC) ناچیز است و بعید است عربستان تهدید خود را عملی کند، با این همه مطرح شدن چنین تهدیدی نشان‌دهنده خشم عربستانی‌ها از پیگیری مقررات ضد اوپکی در آمریکاست.

در صورتی که عربستان دلار را کنار بگذارد، جایگاه دلار به عنوان ارز اصلی تجاری در جهان به چالش کشیده می‌شود و توان آمریکا برای اعمال تحریم ضد کشورها، تضعیف می‌شود.

وزارت انرژی عربستان به درخواست برای اظهارنظر درباره این خبر، پاسخی نداد و یکی از مسئولان وزارت امور خارجه آمریکا اعلام کرد که این نهاد درباره مقررات در انتظار تصویب، اظهارنظری نمی‌کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 420
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران