پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 449493 تاریخ : 1397/12/01-17:16:14
,17,25,
تنظیم 50 پرونده احتکار کالاهای اساسی درآذربایجان غربی

تنظیم 50 پرونده احتکار کالاهای اساسی درآذربایجان غربی

معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی در برنامه زنده تلویزیونی اولدوز گفت: در 11 ماهه سالجاری 50 پرونده احتکار به ارزش 78 میلیارد ریال در این استان تشکیل شده است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی شاتا علیرضا محمودی در برنامه زنده تلویزیونی اولدوز شبکه استانی در راستای نظارت و بازرسی بر فرایند کالاهای اساسی و مقابله با تخلفات و جرائم اظهار کرد: بیش از 172 هزار واحد صنفی و غیر صنفی توسط اکیپ های بازرسی در سطح استان بازرسی بعمل آمده، که از این تعداد 7909 مورد منجربه تشکیل پرونده با 9118 نوع تخلف، به ارزش تقریبی 3 میلیارد و 820 میلیون ریال که برای رسیدگی نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.

معاون نظارت و بازرسی سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: در این راستا در 11 ماهه امسال تعداد سه هزار و 566 مورد بازرسی از انبارهای کالاهای اساسی و سردخانه ها در استان انجام گرفته که از این تعداد 119 مورد منجر به تشکیل پرونده شده است.

وی گفت: عمده تخلف این واحدها با عناوین احتکار، عدم اعلام موجودی، گرانفروشی و … بوده و ارزش ریالی پرونده های متشکله 799 میلیارد ریال است که برای رسیدگی نهایی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.

محمودی با اشاره به تشکیل 50 فقره پرونده تخلف احتکار در این مورد، گفت: ارزش ریالی 50 فقره پرنده متشکله تخلف احتکار در استان جمعاً بیش از 78 میلیارد ریال است که از این تعداد پرونده احتکار 18 فقره مربوط به شهرستان ارومیه به ارزش بیش از 48 میلیارد ریال و 32 فقره به ارزش بیش از 30 میلیارد ریال نیز مربوط به شهرستان ها است که برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده اند.

معاون نظارت و بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی تصریح کرد: تعداد سه هزار و 766 مورد بازرسی نیز درباره کالای گوشت قرمز گرم و سرد صورت گرفته که از این تعداد 112 فقره منجر به تشکیل پرونده تخلف به ارزش یک میلیارد و 509 میلیون ریال شده که برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.

وی با اشاره به انجام پنج هزار و 199 مورد بازرسی در خصوص گوشت مرغ، اظهار کرد: ار این تعداد 118 مورد منجر به تشکیل پرونده به ارزش پنج میلیارد و 816 میلیون ریال شده که برای رسیدگی به مراجع ذیصلاح ارجاع داده شده است.

محمودی افزود: سامانه 124 بازرسی و نظارت 24 ساعته آماده دریافت شکایات و گزارشات مردمی درخصوص گرانفروشی، احتکار، کم فروشی، عدم صدور فاکتور، تقلب، عدم درج قیمت و … است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی هم چنین از آغار طرح نظارتی نوروز خبر داد و گفت: طرح نظارتی نوروز امسال در آذربایجان‌غربی از اول بهمن ماه آغاز شده و تا 15 فروردین سال آینده ادامه می‌یابد.

وی تصریح کرد: کنترل و نظارت بر وضعیت بازار کالا و خدمات اولویت‌دار در مراحل تامین، توزیع، ارائه خدمات و قیمت، با توجه به افزایش خرید و تقاضای عمومی برای بسیاری از کالاها و خدمات در روزهای پایانی سال و ایجاد آرامش در فضای روانی جامعه از اهداف اجرای این طرح است.

محمودی در پایان ضمن اعلام مراتب تقدیر و تشکر از معاون دادستان مرکز استان در ارائه راهکارها، همکاری های مناسب و حضور مستمر جهت توزیع کالاهای طرح تنظیم بازار میان قشر آسیب پذیر جامعه گفت: طی روزهای گذشته بیش از 4 تن گوشت گرم گوسفندی بین اعضای بهزیستی و نزدیک به 2 تن نیز بین قصابی های مناطق پایین شهر کم برخوردار توزیع گردید و اعضای کمیته امداد طی روهای آتی سهم خود را از گوشت تنظیم بازار دیافت خواهند نمود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 221
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران