پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450233 تاریخ : 1397/12/10-14:32:00
,8,4,
تلاش شاخص آسیا پاسفیک عاملی برای رشد آسیایی ها شد

تلاش شاخص آسیا پاسفیک عاملی برای رشد آسیایی ها شد

بازارهای آسیایی در معاملات روز جمعه با روند افزایشی همراه شدند در حالی که افزایش چشمگیر شاخص اس اند پی توانست تأثیر بسیار زیادی را بر بازارهای آسیایی داشته باشد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، پس از این که شاخص اس اند پی تصمیم گرفت تا سهام بیشتری را از بازار سهام چین پذیرش کند، بازارهای آسیایی روند مثبت را در پیش گرفتند در حالی که انتشار داده های آماری مثبت در آمریکا نیز عامل مثبتی برای رشد این متغیرها عنوان شد.

بر اساس این گزارش، شاخص ها در بازار چین با روند مثبت همراه شدند و در این بین شاخص CSI چین با رشد 1.2 درصدی توانست ساعات ابتدایی معاملاتی را پشت سر بگذارد.

رشد چشمگیر شاخص های آسیایی که اغلب به دلیل افزایش شاخص های چینی اتفاق افتاد، در واقع به دلیل افزایش اعتماد سرمایه گذاران به برقراری روابط تجاری بین این کشور و آمریکا روی داد که توانست بهترین ماه معاملاتی را برای بازار چین پدید آورد.

جیم مک کافرتی، رئیس تحقیقات بازار در کارگزاری نومورا در ژاپن در این خصوص بیان داشت: دو ماه گذشته در واقع چین بدترین روزهای و ماه های معاملاتی را داشت و بدترین سال معاملاتی را پشت سر گذاشته بود. در این بین، تلاش شاخص آسیا پاسفیک برای خرید سهام شرکت های چینی یک قایق نجات برای اقتصاد چین محسوب می شود در حالی که پیش بینی می شود پس از این مذاکرات اقتصاد هر دو کشور بتواند پیشرفت قابل ملاحظه ای داشته باشد.

وی ادامه داد: بین جایگاه چین در اقتصاد جهانی و جایگاه بازار سهام این کشور در میان دیگر رقبا یک قطع ارتباط ایجاد شده بود. اما این قطعی ارتباط خیلی دوام نیاورد و در نهایت و اقتصاد و بازار سهام این دو کشور توانستند هم سو با هم حرکت کنند.

در معاملات روز جمعه در بازارهای آسیایی، شاخص نیکی ژاپن با رشد 0.9 درصدی رو به رو شد در حالی که شاخص اس اند پی استرالیا 0.6 درصد مثبت شد.

آخرین ساعات معاملاتی در بازار آمریکا نیز موجب شد شاخص داوجونز با کاهش 0.2 درصدی رو به رو شود و شاخص اس اندپی در این کشور نیز 0.2 درصد منفی شد در حالی که نزدک هم به همین مقدار روند کاهشی را از آن خود کرد.

رئیس جمهور آمریکا دیروز در اظهاراتی جدید عنوان داشت که اگر مذاکرات صلح آمیز تجاری میان این کشور و چین، منافع آمریکا را تأمین نکند و به اندازه کافی مطلوب نباشد، این مذاکرات را ترک خواهد کرد.

هنوز بازارها نسبت به نتیجه این مذاکرات اطمینان ندارند و به همین دلیل معاملات را در فاز احتیاطی سپری می کنند. به نظر می رسد اگر نتیجه این مذاکرات مثبت باشد بتواند بازار هر دو کشور را با سیل جدید سرمایه گذاران رو به رو کند اما در صورت به نتیجه نرسیدن، بازارها با افت بسیار شدید و طولانی مدتی روزهای آتی را سپری خواهند کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 290
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران