پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 446822 تاریخ : 1397/11/03-11:06:40
,6,21,
تلاش خودروسازان برای حفظ سرمایه های مردم و کسب رضایت مشتریان

تلاش خودروسازان برای حفظ سرمایه های مردم و کسب رضایت مشتریان

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی با اشاره به برگزاری جلسه ای با حضور خودروسازان اظهار داشت: با توجه به چالش هایی که صنعت خودرو با آن روبه رو شده است جلسه ای با حضور خودروسازان در کمیسیون برگزار شد و پیرامون مشکلات صنعت خودرو به بحث و گفتگو پرداختیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حمید گرمابی با اشاره به مشکلات خودروسازان در حوزه های تامین قطعات، کمبود نقدینگی، عدم امکان تبادلات بانکی و بسیاری دیگر اذعان داشت: تحریم های صنعت خودرو مشکلات عدیده زیادی برای صنعت خودرو کشور در پی داشت که در نهایت منجر به کاهش تولید خودرو و به تبع آن تاخیر در تحویل پیش فروش ها شد لذا طی برگزاری جلسه ای که با حضور خودروسازان برگزار شد مدیران این صنعت، فروش خودرو را به سه دسته تقسیم بندی کردند که با توجه به آن تمام تلاش خود را به کار خواهند گرفت تا سرمایه های مردم از بین نرود.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در ادامه به سه گروهی که مدنظر خودروسازان است اشاره داشت و گفت: انجام تعهد خودروسازان در مرحله نخست به فروش خودروهایی که متهد شده اند تعلق خواهد گرفت و در مرحله دوم به فروش خودروهایی که با توجه به قرارداد با قیمت روز تحویل داده می شوند و در مرحله سوم خودروهایی که پس از افزایش قیمت ها به متقاضیان تحویل داده می شود.

وی گفت: در جلسه ای که برگزار شد خودروسازان تاکید داشتند درصد مناسبی برای فروش خودرو در هر سه نوع دسته بندی، اختصاص خواهند داد تا بتوانند رضایت همه مشتریان را جلب نمایند.

این عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در ادامه خاطر نشان کرد: با توجه به تداوم تحریم ها، کاهش تیراژ خودرو و به تبع آن عدم تحویل به موقع اجتناب ناپذیر بود که با اصلاح قیمت خودرو سعی شد تامین قطعات مورد نیاز برای خودروسازان سهل الوصول تر باشد تا با کاهش مشکلات بتوانند قدری به تیراژهای خود اضافه کنند.

گرمابی اظهار داشت: یکی از مشکلات مهمی که خودروسازان اعلام می کردند بحث قیمت ها بود. اینکه با وجود نظام قیمت گذاری بدون توجه به افزایش هزینه های تولید، صنعت خودرو رو به افول خواهد رفت، بر این اساس و با توجه به زیان هنگفتی که طی این سال ها صنعت خودروکشور متحمل شده است مجوز حضور در حاشیه بازار به آن ها داده شد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی در پایان خاطر نشان کرد: کشور با تلاطم هایی مواجه شد که یکی از تبعات ناشی از آن، مشکلات گمرکی و ترخیص کالا بود که تاخیر در تحویل خودروهای پیش فروش شده را درپی داشت لذا به منظور کاهش فشار ناشی از تحریم های داخلی تدابیری اندیشیده شد تا ترخیص کالاهای مورد نیاز خودروسازان به شکل راحت تر صورت پذیرد تا مشکلات این حوزه مرتفع گردد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 310
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران