پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450785 تاریخ : 1397/12/15-11:10:26
,11,
تلاش برای کاهش تخلفات و جرایم در حوزه شهرسازی

حسین معصوم:

تلاش برای کاهش تخلفات و جرایم در حوزه شهرسازی

مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی ضمن اعلام تقویت همکاری شورای حفظ حقوق بیت المال در اراضی و منابع طبیعی با معاونت معماری و شهرسازی به منظور کاهش تخلفات و جرایم در حوزه شهرسازی، گفت: مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری لازم الاجراست و باید در استان‌های مختلف با اهتمام ویژه عملیاتی و اجرایی شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، حسین معصوم مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی روز گذشته در اولین همایش مدیران معماری و شهرسازی استان‌های سراسر کشور که به ریاست دبیر شورای‌عالی شهرسازی و معماری ایران برگزار شد، حضور یافت و به ارایه توضیحاتی در ارتباط با نحوه تعامل شورای حفظ حقوق بیت‌المال در اراضی و منابع‌طبیعی با معاونت معماری و شهرسازی و همچنین زیرمجموعه ها در استان‌ها پرداخت.

حسین معصوم مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی در حاشیه این همایش به پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی گفت: ضرورت دارد تا طرح‌های توسعه شهری (طرح‌های جامع) که با فرایندهای طولانی و صرف هزینه‌های بسیار به تصویب می‌رسند به اجرا درآیند.  

مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: بعضا شاهدیم که مصوبات شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و همچنین طرح‌های جامع به صورت کامل به اجرا درنمی‌آیند و مورد اقبال قرار نمی گیرند.

معصوم خاطرنشان کرد: یکی از مشکلاتی که وجود دارد تخلفات و جرایمی است که مصوبات را تحت تاثیر قرار می‌دهد و در این جرایم و تخلفاتی که انجام می شود، مردم احساس بی عدالتی در اجرای طرح های توسعه شهری دارند. در عین حال، مسئولان به دنبال راهکارها و تدابیری هستند که تخلفات در این حوزه را کاهش دهند و تلاش می‌کنند تا مصوبات به طور کامل به اجرا درآیند.

مشاور حقوقی وزیر راه و شهرسازی همچنین از دیگر مباحث مطرح شده در جلسه مشترک با معاونت معماری و شهرسازی، مدیران کل این حوزه و مدیران معماری و شهرسازی استان های سراسر کشور را ساماندهی کمیسیون های ماده 5 و شفاف سازی موضوعات شهرسازی عنوان کرد.

معصوم با اشاره به اینکه کارگروه راه و شهرسازی در دادستانی کل کشور وجود دارد که یکی از گروه‌های کارشناسی و فنی در حوزه شهرسازی است، گفت: طی سالیان گذشته همکاری‌هایی را با حوزه معاونت معماری و شهرسازی و شورای عالی شهرسازی و معماری داشتیم و اکنون نیز در صدد تقویت همکاری‌ها به منظور کاهش تخلفات و جرایم حوزه معماری و شهرسازی هستیم.

وی تاکید کرد: حمایت قضایی و چگونگی حمایت از مدیران در استان ها از موارد مهمی است که در دستور کار قرار دارد و در این ارتباط موضوعات مهمی مطرح شدند.

معصوم یادآوری کرد: معاونت‌های حقوق عامه که در دادگستری‌های سراسر کشور وجود دارند و تحت‌نظر معاونت قضایی دادستانی کل کشور فعالیت می‌کنند ساختار و زیرساخت مناسبی برای حفظ حقوق عامه به شمار می روند که شورای حفظ حقوق بیت المال نیز زیر نظر همان معاونت فعالیت های خود را دنبال می‌کند.

وی تصریح کرد: در صدد همکاری بیشتر و تقویت همکاری‌ها به منظور کاهش تخلفات و جرایم در حوزه شهرسازی با معاونت معماری و شهرسازی هستیم. به همین منظور، گفتگوهایی در ارتباط با اعلام تعامل بیشتر و همکاری ها با حوزه گسترده شهرسازی و معماری در ستاد و همچنین استان‌ها انجام شد.

معصوم در پایان گفت: تقویت همکاری حوزه شهرسازی و معماری با شورای حفظ حقوق بیت‌المال که زیر نظر دادستانی کل کشور فعالیت می‌کند بستر مناسبی برای کاهش تخلفات در حوزه شهرسازی و معماری است و می‌تواند نتایج پرباری را در میان مدت برای کشور و مردم به ارمغان بیاورد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 292
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران