پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 495916 تاریخ : 1398/10/11-15:17:58
,17,
تقویت بخش خصوصی و تشکل ها با هدف توسعه صادرات

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت خبر داد:

تقویت بخش خصوصی و تشکل ها با هدف توسعه صادرات

معاون وزیر صمت با اشاره به تشکیل میزهای تخصصی کالایی و کشوری در سازمان توسعه تجارت ایران گفت: دسترسی به اهداف تشکیل میزهای تخصصی کالایی و کشوری زمانی محقق می شود که بخش خصوصی و تشکل گرایی را تقویت کنیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، حمید زادبوم افزود: افزایش کمی و کیفی صادرات بنگاه‌های تولیدی-صادراتی و همچنین بررسی مسائل صادرکنندگان و رفع مشکلات آنها، تشخیص و شناسایی بازارهای هدف صادراتی از جمله اهداف تشکیل میزهای تخصصی است.

این مقام مسئول با اشاره به برنامه ریزی جهت برگزاری میزهای کالایی و کشوری به صورت منظم و هفتگی در تهران و شهرستان‌ها گفت: حوزه تجارت خارجی کشور برای افزایش هر چه بیشتر میزان صادرات بنگاه های تولیدی-صادراتی با تشکل های صادراتی و اتحادیه ها همکاری های لازم را انجام خواهد داد.

وی اظهار داشت: هدف ما تقویت تشکل ها، اتحادیه ها و اتاق های بازرگانی است‌.

رئیس سازمان توسعه تجارت با اشاره به نقش اتحادیه ها در توسعه صادرات اضافه کرد: در هر گروه کالایی که اتحادیه های قوی دارند میز های تخصصی توانسته اند در امر توسعه صادرات و رونق کالا درست عمل کنند.

وی ادامه داد : از این رو ما همیشه دنبال این هستیم که اتحادیه های مختلف را تقویت کنیم تا با کمک آنها اهداف توسعه اقتصادی کشور را پیش ببریم.

رئیس سازمان توسعه تجارت بیان کرد: در توسعه میزهای صادراتی توجه ما تنها به شرکت های خاص نیست زیرا منابع فعالان اقتصادی در صنف ها و اتحادیه های مختلف قرار گرفته است؛ از این رو باید بخش خصوصی را متقاعد کنیم تا اتحادیه های خود را تقویت کنند.

وی در پایان با اشاره به چارت سازمانی سازمان توسعه تجارت گفت: این سازمان شامل چند معاونت است که یکی از آنها به دو بخش مهم شامل میزهای کشوری و کالایی و خدمات تقسیم شده و وظایف اصلی آنها توسعه صادرات کالا و خدمات است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 349
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران