پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 433995 تاریخ : 1397/10/01-13:22:42
,8,
تقویت بازار سرمایه به توسعه اقتصادی منتهی می شود

عضو هیئت مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران:

تقویت بازار سرمایه به توسعه اقتصادی منتهی می شود

در شرایط کنونی تصمیمات دولت، نرخ ارز، قیمت نفت، طلا و کامودیتی ها در روند بازار سرمایه اثرگذاری زیادی دارد و این روزها شاهد احتیاط سرمایه گذاران در بورس هستیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، علی امین تفرشی، عضو هیئت مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران عنوان کرد: در روزهای گذشته فضای بورس تحت تاثیر ریسک های سیستماتیک، تغییرات قیمت طلا و ارز و همچنین قیمت جهانی نفت قرار داشت و اکنون تاثیر این ریسک ها کاهش پیدا کرده است.

عضو هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران با بیان اینکه مهمترین مساله در اقتصاد کشور ثبات در بازار ارز و سکه بود، گفت: خوشبختانه دولت در چند هفته اخیر توانست تا حد قابل توجهی از نوسانات ارزی بکاهد و تداوم این روند می تواند ورود موج جدیدی از نقدینگی را به بورس نوید دهد. اگر این ثبات همچنان توسط دولت مدیریت شود مطمئنا در کوتاه مدت و میان مدت شاهد رونق بازار سرمایه خواهیم بود.

علی امین تفرشی، ادامه داد: معمولا بازارهای پولی و مالی در تقابل با یکدیگر هستند و زمانی که در یک بازار ایستایی ایجاد شود طبیعی است که نام بازار دیگری که پتانسیل جذب نقدینگی سرگردان را داشته باشد مطرح می شود! در نتیجه عقب نشینی بازار سکه و ارز و سایر بازارها می تواند عاملی برای ورود نقدینگی به بازار سرمایه باشد. با این حال بازار سرمایه از جمله معدود نهادهای اقتصادی است که در صورت رونق سایر بازارهای موازی نیز توان رقابت با آنها را دارد. بنابراین بورس چه در رونق و چه در رکود بازارهای موازی از شرایط رشد برخوردار است.

عضو هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران، ضمن بیان اینکه محور پویایی اقتصاد در دنیا عملکرد شرکت ها است و اگر ما نیز بخواهیم به رشد اقتصادی مطلوب برسیم باید به رشد و توسعه شرکت ها کمک کنیم، افزود: ما با ساختار شرکت های کوچک نمی توانیم اقتصاد کشور را متحول کنیم و از آنجا که محور تامین مالی کم هزینه بخش مولد اقتصاد، بازار سرمایه است لذا تقویت بورس توسعه ساختاری شرکت ها و سپس به رشد اقتصادی منتهی می شود.

پذیرش شرکت های جدید در دستور کار شرکت بورس

علی امین تفرشی، در ادامه به برنامه های جدید هیات مدیره شرکت بورس تهران با هدف توسعه بازار اشاره کرد و گفت: در حال حاضر یک طرح تحول جامع در هیات مدیره بورس تهران با هدف چابک سازی و توسعه بازار تدوین شده است. ما در حال حاضر ظرفیت های بسیار زیادی برای توسعه بازار سرمایه داریم و یکی از موارد پیش بینی شده جذب شرکت های بزرگی است که هنوز به بازار سرمایه نیامده اند.

وی ادامه داد: موضوع دیگری که در دستور کار هیات مدیره بورس تهران قرار دارد توجه به فرهنگ سازی است. عملکرد بخشی از آحاد جامعه ما همچنان سنتی است و پس انداز ها به سمت سرمایه گذاری های فیزیکی یا بانکی حرکت می کند این درحالی است که در شرایط فعلی و با این حجم نقدینگی باید فرهنگ سرمایه گذاری در چارچوب بازار های مالی تقویت شود.

افزایش اعتبار بازار سرمایه ایران در فضای بین المللی، الهام بخش توسعه

علی امین تفرشی در پایان افزود: تمامی اخبار مثبت بازار سرمایه همچون یک زنجیره عمل می کند و به رشد و توسعه بازار سرمایه منتهی می شود. ارتقای جایگاه ایران در آیسکو نیز یکی از اخبارهای مثبتی است که می تواند در شرایط فعلی به رشد بازار سرمایه ما کمک کند.

عضو هیات مدیره شرکت بورس اوراق بهادار تهران با تاکید بر اینکه ارتقای جایگاه ایران در عرصه بین الملل الهام بخش توسعه بازار است، افزود: با ارتقای جایگاه ایران در آیسکو می توانیم شاهد حضور بیشتر سرمایه گذاران خارجی در بازار سرمایه کشور باشیم و سرعت رشد و توسعه­ بازارسرمایه را افزایش دهیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 237
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران