پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 433754 تاریخ : 1397/09/27-14:13:39
,25,
تقاضای جهانی برای زغال سنگ بالاتر می‌رود

تا 5 سال آینده؛

تقاضای جهانی برای زغال سنگ بالاتر می‌رود

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) در گزارشی اعلام کرد تقاضای جهانی برای زغال سنگ تا سال 2023 تحت تاثیر رشد تقاضا در هند و سایر کشورهای آسیایی، بالاتر خواهد رفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، در گزارش آژانس بین‌المللی انرژی پیش‌بینی شده است مصرف زغال سنگ به طور میانگین سالانه 0.2 رشد می‌کند و از 5355 میلیون تن در سال 2017 به 5418 میلیون تن در سال 2023 خواهد رسید.

این گزارش چند روز پس از توافق حدود 200 کشور با مقرراتی به منظور اجرای یک توافق جوی تاریخی با هدف محدود کردن آلایندگی سوختهای فسیلی و محدود کردن افزایش گرمای جهانی منتشر شده است. با وجود توجه رسانه‌ای به توقف سرمایه گذاری جدید در زغال سنگ، روند بازار مقاومت در برابر تغییرات را نشان می‌دهد.

زغال سنگ دومین منبع جهانی بزرگ انرژی پس از نفت و بزرگترین منبع انرژی برای تولید برق مانده است.

بر اساس گزارش آژانس بین‌المللی انرژی، برای این که جهان به اهداف جوی خود نایل شود، اقدامات بیشتری برای محدود کردن انتشار کربن، ذخیره سازی و استفاده از فناوری جذب کربن و نگهداری دی اکسید کربن به صورت زیرزمینی یا استفاده در صنایع دیگر نیاز است.

پیش‌بینی شده مصرف زغال سنگ در چین 0.5 درصد در سال کاهش پیدا کرده وبه 2673 میلیون تن در سال 2023 برسد که ناشی از بهبود بهره وری در مصرف انرژی و سیاستهای مقابله با آلودگی هوا خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، افزایش چشمگیر مصرف زغال سنگ در هند پیش‌بینی شده و انتظار می‌رود تقاضا در این کشور 146 میلیون تن افزایش پیدا کرده و به 708 میلیون تن در سال 2023 برسد که ناشی از رشد تولید نیروی زغال سوز و تولید فولاد خام خواهد بود و رشد مصرف در این کشور کاهش مصرف در اروپا و آمریکا را جبران می‌کند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 417
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران