پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 377058 تاریخ : 1397/06/31-14:32:08
,17,21,
تفاوت قیمت ارز در بازار ثانویه با بازار آزاد سم مهلک برای اقتصاد کشور

انارکی محمدی مطرح کرد:

تفاوت قیمت ارز در بازار ثانویه با بازار آزاد سم مهلک برای اقتصاد کشور

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از تفاوت قیمت ارز در بازار ثانویه با بازار آزاد انتقاد کرد

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، احمد انارکی محمدی با تاکید بر لزوم شفافیت در اقتصاد گفت: باید امور اقتصادی کشور بصورت سیستمی انجام شود و سیاست های اقتصادی به نحوی اعمال شود که از توزیع رانت ارزی در اقتصاد جلوگیری شود.   

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی افزود: مدیریت جدید بانک مرکزی اقداماتی را برای ساماندهی بازار ارز آغاز کرده که بطور طبیعی باید به وی زمان داد تا برنامه های ساماندهی بازار ارز اجرا شود.هر چند که متاسفانه به دلیل افزایش چند برابری قیمت ارز اقتصاد کشور با مشکل جدی روبرو شده و این انتظار از همتی وجود دارد تا در روند ایجاد ثبات در بازار ارز تسریع شود.  

انتقاد از اختلاف قیمت ارز در بازار ثانویه با بازار آزاد

نماینده مردم رفسنجان و انار در مجلس شورای اسلامی افزود: اختلاف قیمت ارز در بازار ثانویه با بازار آزاد زمینه توزیع رانت را فراهم کرده بنابراین یکی از اولویت های بانک مرکزی رفع این شکاف قیمتی است.

انارکی محمدی در ادامه تصریح کرد: اگر اختلاف نرخ ارز در سامانه نیما با صرافی ها زیاد باشد عملا قیمت کالاها در بازار تحت تاثیر نرخ بالا قرار می گیرد و قیمت براساس نرخ ارز در بازار آزاد تعیین می شود.

تاخیر در ارائه ارز توسط شرکت های صادراتی به سامانه نیما غیرقابل توجیه است

وی افزود: شرکت های صادراتی در شرایطی فعلی که دشمنان درصدد ایجاد فشار اقتصادی شدید به خانوارها هستند باید ارزهای خود را بدون تاخیر به سامانه نیما عرضه کنند.  

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: باید پذیرفت با بکارگیری سیاست های اقتصادی صحیح می توان قیمت ارز را بازار تعدیل کرد و با انجام این مهم زمینه تسهیل امور اقتصادی و تجاری را فراهم کرد



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 205
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران