پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 280579 تاریخ : 1396/03/24-14:08:06
,17,10029,
تفاهمنامه همکاری بین سازمان بنادرو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضا شد

تفاهمنامه همکاری بین سازمان بنادرو وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امضا شد

تفاهمنامه همکاری های آموزشی و اجرایی در راستای اجرای مقررات بین المللی بهداشتی بین سازمان بنادر و در یانوردی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به امضا رسید.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، این تفاهمنامه روز چهارشنبه از سوی محمد سعید نژاد مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی و علی اکبر سیاری معاون بهداشتی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به امضا رسید .

هدف از امضای این تفاهمنامه تحکیم همکاری های مشترک بین سازمان بنادر و معاونت بهداشت وزارت بهداشت از طریق استفاده از دانش، تجربیات و امکانات یک دیگر در جهت اجرای مقررات بین المللی بهداشتی در عرصه های بنادر و دریانوردی است.
دراین تفاهم نامه طرفین موافقت کردند در زمینه توسعه همکاری های مشترک بهداشتی، توانمندی های علمی و آموزشی، برگزاری کارگاه های آموزشی و برقراری نظام مراقبت سندرمیک ( هشدار سریع ) با یکدگر همکاری کنند.
همچنین همکاری در زمینه اجرای مقررات بین المللی بهداشتی و تاثیر آن در حوزه دریانوردی و همسویی آن با قوانین و مقررات ملی و اجرای کنوانسیون کار دریایی مصوب سال 94 هیات وزیران از بندهای این تفاهم نامه است.
مقرر شده به منظور پیشبرد و اجرای این تفاهم نامه کارگروهی متشکل از کارشناسان خبره منتخب طرفین تشکیل شود تا با برگزاری نشست های تخصصی و کارشناسی روند اجرای این تفاهم نامه دنبال شود.
این تفاهم نامه در راستای اجرای مقررات بین المللی بهداشتی بین سازمان بنادر و در یانوردی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به مدت پنج سال به امضا رسید و در صورت رضایت طرفین قابل تمدید خواهد بود.
مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در این مراسم گفت: خوشبختانه تا به امروز هیچ بیماری از طریق بنادر وارد کشور نشده و با کنترل سختگیرانه سازمان جهانی کار دریایی و سازمان جهانی دریانوردی حتی کشتی ها اجازه تخلیه آب توازن خود در آب های ایران را ندارند.
محمد سعید نژاد افزود: با وجود پست های بازرسی و کنترل در بنادر کشور قبل از ورود کشتی ها در بنادر کارشناسان و بازرسان ایرانی از نظر قرنطینه تمام کالاها را مورد بازرسی و آزمایش قرار می دهند تا از ورود هرگونه بیماری از طریق کشتی و بندر به کشور جلوگیری شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 256
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران