پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 445083 تاریخ : 1397/10/16-12:23:17
,10028,
تفاهم نامه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با دانشگاه پیام نور امضا شد

با حضور پاک سرشت؛

تفاهم نامه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با دانشگاه پیام نور امضا شد

معاون وزیرتعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور در نشست امضای تفاهم نامه همکاری سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با دانشگاه پیام نور با بیان اینکه دانشجویان در دانشگاه ها نمی توانند به مهارت های مورد نیاز اشتغال دست یابند، افزود: پذیرفته ایم که نیازمند رویکرد جدید و تحول در مدیریت آموزش های دانشگاهی هستیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، سلیمان پاک سرشت در نشست امضای تفاهم نامه همکاری مذکور گفت: در 2 سال گذشته مهارت آموزی در دانشگاه ها به عنوان یکی از رویکردهای جدی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری  و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور اعلام شده و مبنای بسیاری از فعالیت ها و اقداماتی است که در دستور کار قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه دانشجویان دردانشگاه ها نمی توانند به همه مهارت های مورد نیاز اشتغال دست یابند، افزود: پذیرفته ایم که نیازمند رویکرد جدید و تحولی در مدیریت آموزش های دانشگاهی هستیم.
 پاک سرشت گفت: مهارت آموزی دانشجویان به عنوان مأموریتی مهم در فعالیت های مختلف و با انعقاد  تفاهم نامه همکاری با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری عملیاتی شده است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور ادامه داد: جدی ترین اقداماتی که در این باره انجام شد، این است که توافقی با وزارت علوم، تحقیقات و فناوری انجام شد که دانشجویان می توانند علاوه بر گذراندن دوره کارورزی در مراکز آموزش فنی و حرفه ای با فضای واقعی کسب و کار آشنا شوند و از طریق نظام برنامه ریزی متفاوت با نظام موجود در دانشگاه، تحت آموزش قرار گیرند.
وی افزود:  سعی می کنیم دانشجویان را با مفهوم شایستگی ها و صلاحیت های شغلی و حرفه ای آشنا کنیم و این مواردی است که در دانشگاه ها چندان به آن پرداخته نمی شود.
پاک سرشت گفت: انتظار داریم وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با همت جدی تر این تفاهم نامه را پیگیری کند و آمادگی داریم با برنامه ریزی که در سال جاری انجام شده این موضوع را عملیاتی تر کنیم تا دانشجویان از ظرفیت مراکز آموزش فنی وحرفه ای بهره ببرند.
رئیس سازمان آموزش فنی وحرفه ای کشور با بیان اینکه دانشجویان و فارغ التحصیلان دانشگاهی گروه هدف جدی آموزش های مهارتی هستند، گفت: در این خصوص نیازمند مراکزی هستیم که ارتباط بین کاریابی ها، مراکز آموزش فنی و حرفه ای و دانشگاه ها  را گسترش دهد.
وی ادامه داد: این مراکز می توانند با در اختیار گذاشتن اطلاعات مورد نیاز دانشجویان در خصوص اینکه کدام  شایستگی و دوره آموزشی را طی کنند، در راستای ایجاد اشتغال برای فارغ التحصیلان دانشگاهی مؤثر واقع شود.
پاک سرشت در ادامه از برنامه ریزی برای ایجاد مرکزی در دانشگاه که بتواند ارتباطی با مراکز آموزش فنی و حرفه ای، کاریابی ها، دانشگاه ها برقرار کند و  این اطلاعات  را  در اختیار دانشجویان قرار دهد خبر داد.
وی افزود: با ایجاد این مرکز دانشجویان می توانند حین تحصیل به تناسب رشته تحصیلی شان، دوره آموزشی مهارتی را طی کنند و شانس اشتغال پذیرترشدن خود را افزایش دهند.
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی تصریح کرد: این اتفاق را مهم دانست و افزود: این مراکز به عنوان یک دفتر بین بخشی مشاوره مدیریت و آموزش های مهارتی را در دانشگاه ها ساماندهی می کند. 
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشورگفت: دانشگاه پیام نور از گستردگی، ظرفیت و فرصت خوبی برای همکاری در حوزه مهارت آموزی برخوردار است.
پاک سرشت افزود: با برنامه ریزی منسجم و شناسایی فرصت و ظرفیت های خوبی که در دانشگاه ها وجود دارد و همچنین شناسایی ظرفیت های مهارت آموزی مراکز آموزش فنی و حرفه ای و آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد باید بتوانیم ارتباط بین این بخش ها را نزدیک کنیم و الگوی مناسبی از آموزش های مهارتی یا آموزش مهارتی تلفیقی  اجرا کنیم.
وی تصریح کرد: بخشی از آموزش های تلفیقی به صورت مجازی و بخشی از آن در کارگاه ها اجرا می شود که هم به صرفه تر بوده و هم دسترسی افراد به آن آموزش ها، آسانتر است.
رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور با بیان اینکه در مدیریت آموزشی دانشگاه ها نیازمند رویکرد جدید و اصلاحی هستیم، گفت: در این سازمان از رویکرد جدید و اصلاحی دانشگاه ها استقبال می شود.

مهارت آموزی برای همه افراد جامعه ضروری است 
محمدرضا زمانی، رئیس دانشگاه پیام نور در آئین امضای تفاهم نامه همکاری با سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور گفت: مهارت آموزی برای همه افراد جامعه ضروری است. 
وی در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری مشترک با این سازمان گفت: امروز یکی از بهترین روزهای خدمت من در دانشگاه پیام نور است و امیدوارم با انعقاد این تفاهمنامه با توجه به گستردگی ظرفیت های دانشگاه پیام نور و سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور، در راستای مهارت آموزی و اشتغال دانشجویان، با هم افزایی دو مجموعه گام های خوبی برداریم. 
زمانی با اشاره به وجود 500 مرکز دانشگاه پیام نور، افزود: در اولین فرصت ممکن دفتر ارتباطی با هماهنگی سازمان آموش فنی و حرفه ای در مراکز دانشگاهی پیام نور ایجاد می شود و  این مهم فرصتی است، تا جوانان بتوانند در نزدیکترین محل، از محل سکونت خود در کنار تحصیل، مهارت نیز بیاموزند و مسیر زندگیشان پیش از فراغت از تحصیل تعیین شود که با این مهم شاهد توسعه پایدار در جامعه خواهیم بود.
رئیس دانشگاه پیام نور با اشاره به وجود ظرفیت الکترونیکی دانشگاه پیام نور گفت: دانشگاه پیام نور برای  استفاده از این ظرفیت، در راستای ترویج آموزش های مهارتی برای همه اقشار جامعه آمادگی همکاری همه جانبه را دارد.
وی گفت: اجرای این طرح را به صورت آزمایشی در یکی از استان ها آغاز می کنیم و پس از رفع ایرادات و چالش¬ها، طرح را به صورت کامل در کشور گسترش می دهیم.
زمانی اظهار امیدواری کرد: با اجرایی شدن این تفاهم نامه دانشجویان از تخصص علمی و مهارتی لازم در جهت دهی به آینده خود برخوردار شوند.
گفتنی است این تفاهم نامه با توجه به ضرورت برنامه‌ریزی برای توسعه منابع انسانی مورد نیاز طرح‌های توسعه‌ای کشور و همچنین ارتقاء بهره‌وری نیروی کار متخصص و صلاحیت‌های فنی و حرفه‌ای و توانمند‌سازی دانشجویان و دانش‌آموختگان دانشگاهی برای ورود به عرصه فعالیت‌های اقتصادی، شنبه، پانزدهم دی ماه جاری به امضای دکتر سلیمان پاک سرشت، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان و محمدرضا زمانی، رئیس دانشگاه پیام نور کشور رسید. 
براساس این  گزارش، از اهداف این تفاهم نامه می توان به توانمندسازی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه با رویکرد تقویت شایستگی های شغلی و حرفه ای موردنیاز بازارکار،  فراهم‌سازی بسترهای اشتغال دانش‌آموختگان متناسب با نیاز بازار کار کشور و مطالعات نیازسنجی و امکان‌سنجی آموزشی در حوزه آینده‌پژوهی مشاغل مورد نیاز موضوع تفاهم‌نامه به منظور تدوین و بازنگری استانداردهای آموزش شغل و شایستگی اشاره کرد.


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 407
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران