پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 492139 تاریخ : 1398/07/23-12:07:44
,13,
تفاهم نامه تاسیس یکهزار صندوق اعتباری روستایی امضا شد

بین وزارت جهاد و صندوق کارآفرینی امید

تفاهم نامه تاسیس یکهزار صندوق اعتباری روستایی امضا شد

تفاهم‌نامه تاسیس یکهزار صندوق اعتباری خرد محلی در یکهزار روستای کشور بین وزارت جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید امضا شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، در همایش صندوق های خرد محلی که امروز با حضور علی ربیعی سخنگوی دولت و رئیس هیأت مدیره صندوق کارآفرینی امید، معصومه ابتکار معاون امور زنان و خانواده ریاست جمهوری و مسئولان جهاد کشاورزی برگزار شد، تفاهم‌نامه ایجاد 1000 صندوق اعتباری خرد محلی در 1000 روستا با همکاری وزارت جهاد کشاورزی و صندوق کارآفرینی امید امضا شد.

هدف از راه اندازی صندوق های خرد محلی، ساختاری برای توسعه روستا، ارتقاء سطح معیشت روستاییان و بهبود کسب و کارهای روستایی با تمرکز بر توانمندسازی زنان روستایی است. 

اصغر نورالله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید در این مراسم گفت: هم اکنون 1800 صندوق خرد ایجاد شده و 80 میلیارد تومان به 60 هزار عضو این صندوق تسهیلات اعطا شده است.

وی افزود:تا سال 96 تنها 600 صندوق خرد محلی در کشور وجود داشت و هم اکنون به 1800 صندوق رسیده است.

نورالله‌زاده ادامه داد: پایش‌ها نشان می دهد که این صندوق‌ها موفق بودند و باید نهادسازی برای کار زنان روستایی و عشایری ادامه یابد.

مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید اظهارداشت: تلاش می کنیم صندوق‌های خرد محلی در آینده بانک‌پذیر شوند و معتقدم همانطور که انسان مسیر رشد را طی می کند، کسب و کارها نیز این‌گونه خواهند بود؛ امیدواریم این نهادهای کوچک بارور شوند.

وی بیان کرد: در بخش بازاررسانی نیز تلاش کردیم با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی این بخش را توسعه دهیم.

نورالله‌زاده تاکید کرد: صندوق های خرد محلی با اعداد کوچک، کارهای بزرگ و با تامین های کوچک، اقدامات بزرگ انجام داد.

به گفته مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، در ابتدا 15 میلیون تومان تسهیلات به اعضای صندوق که 30 نفر بودند، پرداخت شد که در سال های بعد این میزان افزایش یافت و به 20 و 30 میلیون تومان رسید.

وی خاطرنشان کرد: با همکاری وزارت جهاد کشاورزی هم اکنون 3000 تسهیل‌گر در کشور فعالیت می‌کنند و به اعضا آموزش می دهند؛ امیدواریم با سازوکار فعالیت های نوین آموزش های مجازی را فعال کنیم و از راه دور آموزش های تکمیلی ارائه دهیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 215
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران