پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 451022 تاریخ : 1397/12/18-13:47:41
,11,
تفاهم جهت احداث و بهره‌برداری یارد تخصصی کانتینری بین بنادر چابهار-عمان- هند و پاکستان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان خبر داد

تفاهم جهت احداث و بهره‌برداری یارد تخصصی کانتینری بین بنادر چابهار-عمان- هند و پاکستان

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان با اشاره به این که در راستای توسعه اقتصادی بندر چابهار و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از کشورهای مختلف به این بندر، همایش بین‌المللی «روز چابهار» برگزار شد، گفت در حاشیه این همایش مذاکرات و عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری متعددی بین بخش‌های خصوصی و دولتی کشورهای شرکت کننده صورت گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، در راستای توسعه اقتصادی بندر چابهار و جذب سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی از کشورهای مختلف به این بندر، همایش بین‌المللی "روز چابهار" در هفتم اسفندماه با حضور نمایندگان و بازرگانان کشورهای خارجی و فعالان اقتصادی بخش خصوصی کشور برگزار شد.

این همایش به میزبانی اداره کل بنادر و دریانوردی سیستان و بلوچستان و در سالن همایش‌های بین‌المللی سازمان منطقه آزاد چابهار برگزار شد. در حاشیه برگزاری این همایش و به منظور مذاکره و عقد تفاهم‌نامه‌های همکاری جلسات و مذاکرات متعددی بین بخش‌های خصوصی و دولتی کشورهای شرکت کننده شکل گرفت.

بهروز آقایی، مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در این خصوص با اهمیت این همایش و نتایج مطلوب برگزاری آن با استقبال شرکت‌های خصوصی داخلی و خارجی، اظهار کرد: در حاشیه همایش روز چابهار مذاکراتی با شرکت‌های خصوصی داخلی و خارجی داشتیم که در این زمینه با این شرکت‌های ایرانی و خارجی که یکی از آنها از کشور افغانستان بود، در 9 موضوع این مذاکرات صورت گرفت.

وی ادامه داد: موضوع مذاکرات صورت گرفته درخصوص بیمه بار، ارایه خدمات بازرگانی و عملیاتی دریایی بین تجار افغان و ایران، هزینه‌های حمل دریایی کالاها، راه‌اندازی خط کشتیرانی تجاری، صادرات و واردات کالا و خرید و فروش کالاهای مجاز بازرگانی، صادرات و واردات میوه، حمل زمینی کالا از چابهار به افغانستان و حمل کانتینر از طریق بندرچابهار بود که بین مجموعه‌های خصوصی صورت گرفت.  

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان در ادامه با اشاره به دیگر مذاکرات که بین بخش‌های دولتی و خصوصی صورت گرفت با اشاره به سه مذاکره اذعان کرد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان دو قرارداد را با بخش خصوصی در خصوص راه‌اندازی خط کشتیرانی مسافری چابهار – مسقط و چابهار – کراچی، بهره‌برداری از ترمینال مسافری دریایی بین‌المللی بندر شهید کلانتری، احداث و بهره‌برداری یارد تخصصی کانتینری جهت ایجاد خط کشتیرانی تجاری بین بنادر چابهار-عمان-هند و پاکستان به امضا رساند.

وی ادامه داد: در این زمینه مذاکره‌ای هم بین یک شرکت ایرانی و نمایندگان دولت افغانستان درخصوص راه‌اندازی خط کشتیرانی تجاری جهت حمل و نقل کالا در مسیر بندر چابهار به بنادر عمان و دوبی صورت گرفت. در این طرح که با حضور محمد وریماچ، معاون وزیر راه افغانستان و دکتر عزیزی معاون حقوقی وزارت امورخارجه افغانستان مذاکراتی بابت آن انجام شد، برای طرف ایرانی مقرر شد تا یک طرح جامع از کلیه زوایای حقوقی، کنوانسیون‌های بین‌المللی آیمو و نحوه تعامل بخش‌های خصوصی به نماینده دولت افغانستان ارایه دهد.

بهروز آقایی در ادامه با اشاره به قراردادها و تفاهم‌نامه‌های امضا شده گفت: یکی از قراردادهای منعقد شده در همایش روز چابهار، اجاره اراضی به منظور سرمایه‌گذاری جهت احداث و بهره‌برداری 2 باب انتبار چند منظوره به روش B.O.T است. سرمایه‌گذاری این طرح 210 میلیارد ریال برآورد شده و با انجام آن برای 30 نفر اشتغال‌زایی خواهد شد.

وی افزود: این قرارداد بین اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان و یکی از شرکت‌های ایرانی به امضا رسید.

طبق اعلام آقایی مشخصات تفاهم‌نامه‌های سرمایه‌گذاری روز همایش بین‌المللی چابهار  به شرح زیر است:

1- احداث و بهره‌برداری یارد تخصصی کانتینری جهت ایجاد خط کشتیرانی تجاری بین بنادر چابهار، عمان، هند و پاکستان بین اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان و یک شرکت خصوصی

2- ایجاد خط کشتیرانی مسافری چابهار – مسقط، چابهار – کراچی و بهره‌برداری از ترمینال مسافری دریایی بین‌المللی بندر شهید کلانتری بین اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان و یک شرکت خصوصی

3- ایجاد خط کشتیرانی تجاری حمل و نقل کالا در مسیر بندر چابهار به بنادر عمان و دوبی بین اداره کل بنادر و دریانوردی استان سیستان و بلوچستان و یک شرکت خصوصی

4- امضای 2 تفاهم‌نامه همکاری صادرات و واردات و خرید و فروش کالاهای مجاز بازرگانی به صورت حمل و نقل دریایی، زمینی و هوایی که دو طرف هریک از این قرارداد شرکت‌های خصوصی بودند.

5- تفاهم‌نامه همکاری صادرات سنگ آهن از طریق بندر چابهار به کشور چین به میزان 50 هزار تن که این قرارداد بین دو شرکت خصوصی امضا شد.

6- و در نهایت یک تفاهم‌نامه همکاری چهارجانبه بین شرکت‌های حمل و نقل ایران و افغانستان به امضا رسید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 337
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران