پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 450917 تاریخ : 1397/12/15-19:14:04
,12,17,
تغییر فاز قیمت ها در بازار آهن

تغییر فاز قیمت ها در بازار آهن

بیم و امید از تغییر فاز بازار آهن و فولاد طی روزهای اخیر تبدیل به موضوعی اصلی برای بحث و گفتمان در این بازار کالایی شده است؛ ان هم در شرایطی که قیمت آهن آلات نسبت به چند هفته اخیر وارد یک فاز کاهشی شده است. این سیگنال های مخابره شده نشان از آن دارد که بازاراز احتمال کاهش قیمت‌ها در روزهای آتی ترسیده و همین ترس برای تغییر فاز بازار و شتاب‌گرفتن افت قیمت‌ها کافی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت؛ جو روانی حاکم بر بازار نیز به دلیل عدم رشد قیمت دلار و پراکندگی معاملات می باشد که همین روند احتمال تغییر فاز در بازار را تقویت می کند. موارد ذکر شده در حالی به وقوع می پیوندد که صدر این رخدادهای قیمتی در بازار یعنی همان عرضه‌های شمش در بورس کالا طی روز گذشته با داده‌های جالبی همراه شد و در نهایت به عدم تایید یک عرضه شمش و یک معامله میلگرد منجر شد.

با نگاهی به نوسانات قیمتی می توان نتیجه گرفت که می‌رسد بازار تغییر فاز قیمت‌ها و میل به سمت افت نرخ را نمی‌تواند پنهان کند؛ آن هم در شرایطی که بالا بودن بالابودن قیمت شمش در بورس کالا به‌عنوان یک داده راهگشا به بحث گذاشته شده است. از این رو اگر قیمت شمش در بازار با افزایش همراه شود، بهای فولاد هم می‌تواند قیمت‌های بالایی را تجربه کند. این سیگنال باید جدی گرفته شود ولی نه به این معنی که  بازار راهی جز تبعیت از قیمت شمش در پیش ندارد.

بازار آهن اگرچه در روز گذشته نسبتا در ثبات به سر می برد ولی شاهد پراکندگی قیمت های اعلامی از سوی تولیدکنندگان بودیم، بدین معنی که گویی بازار خود را برای کاهش نرخ آماده کرده است. البته ناگفته نماند که واقعیت های پیدا و پنهان بازار را باید در روزهای آینده دید.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 339
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران