پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 496180 تاریخ : 1398/10/16-14:14:46
,8,
تغییر روند بورس در گرو ابلاغ قانون تجدید ارزیابی دارایی‌ها

تغییر روند بورس در گرو ابلاغ قانون تجدید ارزیابی دارایی‌ها

یک کارشناس بازار سرمایه به ابلاغ قانون تجدید بر ارزیابی دارایی‌ها که زمینه تغییر کلیت بازار را فراهم می‌کند، اشاره و بیان کرد: روند معاملات گروه خودرو که با افزایش سرمایه سنگین همراه هستند با همین خبر تغییر می‌کند و روند رو به صعود را در پیش خواهد گرفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، کمال خانزاده با تاکید بر اینکه در بازار روز شنبه فشار فروش در بین اکثر سهم‌های بزرگ از جمله صنایع معدنی، پتروشیمی و سهم‌های بنیادی گرفته شد، اظهار داشت: شروع معاملات در بازار روز گذشته در اکثر سهم‌ها منفی بود اما به دلیل حمایت چشمگیر اکثر صندوق‌ها، بازیگران و سهامداران عمده قیمت اکثر سهم‌های بنیادی تا آستانه سقف قیمتی معامله شد و به مرور باعث کاهش افت شاخص بورس از پنج هزار واحد به یک هزار و 500 واحد شد.

وی با بیان اینکه حجم معاملات انجام شده در بازار روز گذشته نشانگر یک توافق جمعی مابین سهامداران، سرمایه‌گذاران و صندوق‌ها است، افزود: با توجه به حمایت صورت گرفته از بازار به نظر می‌رسد که شاخص در روز سه شنبه بدون در نظر گرفتن اتفاقات سیاسی به سمت روند صعودی پیش رود و اکثر سهم‌های بنیادی با صف خرید مواجه خواهند بود.

خانزاده اظهار داشت: صف فروش سهم‌های کوچک که جزو بازیگران اصلی در بازار تلقی می‌شوند به مرور جمع خواهد شد و از روز چهارشنبه روند بازار به دوران قبل از ترور سردار سلیمانی باز می‌گردد.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه براساس پیش‌بینی‌های صورت گرفته اکثر سهم‌های بزرگ تا پایان هفته جاری به قیمت اصلی خود باز می‌گردند، گفت: سهم‌های کوچک که به صورت حباب گونه و به دلیل سفته بازی‌های صورت گرفته رشد کردند با تاخیر زمانی به مسیر اصلی خود باز می‌گردند و به سمت رشد پیش‌می روند، به نظر می‌رسد به مدت دو هفته طول کشد که این سهم‌ها به سقف قیمتی قبل بازگردند.

وی افزود: اتفاقات اخیر نشان داد که بهتر است سهامداران پرتفو خود را به سمت سهم‌های بزرگ بازار مانند پتروشیمی، فلزات اساسی و معدنی‌ها پیش ببرند چرا که اینگونه سهم‌ها در بدترین شرایط بازار باز هم خریدار دارند.

به اعتقاد خانزاده، اتفاقات رخ داد در چند روز اخیر جزو طبیعت بازار محسوب می‌شود، همیشه این اتفاقات رخ می‌دهد و بازار بعد از هر اتفاق سیاسی براساس همین روند پیش می رود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 511
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران