پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 463289 تاریخ : 1398/02/07-11:04:42
,5,
تعلیق واردات نفت روسیه توسط اروپا/قیمت نفت برنت از 75دلار عبورکرد

بدلیل مشکل کیفیت؛

تعلیق واردات نفت روسیه توسط اروپا/قیمت نفت برنت از 75دلار عبورکرد

پس از این که نگرانی از کیفیت باعث شد واردات نفت روسیه به اروپا تعلیق شود، قیمت نفت برنت، برای اولین بار در 6 ماه اخیر، از 75 دلار فراتر رفت.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از رویترز، در معاملات پنج‌شنبه، پس از اینکه نگرانی از کیفیت باعث شد واردات نفت روسیه به اروپا تعلیق شود و در شرایطی که آمریکا آماده می‌شود تحریم‌های ایران را سخت‌تر کند، قیمت نفت برنت، برای اولین بار در 6 ماه اخیر، از 75 دلار فراتر رفت.

لهستان و آلمان با اشاره به وجود آلودگی، واردات نفت روسیه از طریق خط‌لوله دروژبا را تعلیق کردند. این خط‌لوله ظرفیت انتقال روزانه 1 میلیون بشکه نفت، یا یک درصد از کل تقاضای نفت جهان را دارا می‌باشد و طبق گفته منابع تجاری و محاسبات رویترز، واردات حدود 700 هزار بشکه در روز از این خط‌لوله تعلیق شده است.

روسیه، دومین صادرکننده بزرگ نفت جهان، اعلام کرد، در نظر دارد از 29 آوریل، مجدداً صادرات نفت پاک و بدون مشکل را از این خط‌لوله به راه بیاندازد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال، پی از اعلام این اخبار، تا 75.60 دلار بالا رفت، که این بهترین رکورد آن از 31 اکتبر تا کنون است. در ادامه اما قیمت این شاخص با از دست دادن تمام سودهای امروز، 26 سنت یا 0.35 درصد نسبت به قیمت بسته شده دیروز هم پایین آمد و در 74.31 دلار بسته شد.

قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام نیمه‌سنگین تگزاس غرب آمریکا، دابلیوتی‌آی، 78 سنت یا 1.18 درصد نسبت به قیمت بسته شده دیروز سقوط کرد و در 65.11 دلار بسته شد. پس از انتشار اخبار مربوط به تعلیق واردات نفت روسیه به اروپا، قیمت این شاخص تا 66.28 دلار بالا رفته بود.

علت اصلی کاهش قیمت‌ها در انتهای معاملات امروز، افزایش قابل توجه میزان ذخایر انبارهای تجاری نفت آمریکا است، که با رشد 5.5 میلیون بشکه‌ای به 460.6 میلیون بشکه رسید، که بالاترین سطح آن از اکتبر 2017 تا کنون است. همچنین میزان ذخایر نفت انبارهای کوشینگ اوکلاهاما، که پایانه تحویل دابلیوتی‌آی است، هم طبق اعلام داده‌های دولتی، به 463 میلیون تن افزایش یافته است.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 320
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران