پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 251697 تاریخ : 1395/09/24-10:46:55
,10031,
تعاونی‌های هنرستانی ایجاد می‌شود

تعاونی‌های هنرستانی ایجاد می‌شود

مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش از تشکیل تعاونی‌های هنرستانی خبر داد و گفت: دستورالعمل آن آماده شده است و در مرحله نهایی کردن آن در سطح هنرستان‌ها هستیم.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت،  سید مصطفی آذرکیش مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش امروز در نخستین همایش «مدرسه تعاونی؛ اقتصاد مشارکتی» که در مجموعه تلاش برگزار شد، با اشاره به اهمیت موضوع تعاونی اظهار داشت: در اسناد بالادستی به حضور و مشارکت دانش‌آموزان تأکید شده است و بر اساس قوانینی که در بخش تعاون است می‌توان بر این موضوع نظارت داشت و آن را هدایت کرد.

وی ادامه داد: یکی از بندهایی که در تفاهم‌نامه آموزش و پرورش با وزارت کار،‌ رفاه و تأمین اجتماعی وجود دارد، تشکیل تعاونی‌های هنرستانی است.

آذرکیش با اشاره به نتایج این مشارکت‌ها و ایجاد تعاونی‌ افزود: تقویت روحیه و اعتماد به نفس از جمله نتایج این مشارکت‌هاست ضمن اینکه چرخه آموزش همراه با تولید را نیز در هنرستان‌ها داریم.

مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه اهمیت کارآفرینی به عنوان یکی از حوزه‌های یازده‌گانه تربیتی مطرح است، گفت: از دوره ابتدایی درس کار و فناوری در پایه ششم وجود دارد در دوره متوسطه اول و دوم این درس ادامه دارد و در متوسطه دوم در همه شاخه‌ها درس کارآفرینی و تولید را داریم.

وی متذکر شد: در حال حاضر میزان سهم هنرجویان در تولیدات خود در هنرستان‌ها مورد توجه جدی است و آنها هم در این سهم سهیم هستند ضمن اینکه نگاه ما نیز به اهداف توسعه پایدار 2030 است و در کنار آن افق 1404 کشور قرار دارد.

آذرکیش با تاکید بر اینکه فرهنگ تعاون، نیکوکاری است و مشارکت‌جویی و مشارکت‌پذیری در آموزش و پرورش را دنبال می‌کنیم، خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های اصلی آموزش و پرورش، توسعه کار و کارآفرینی است.

مدیرکل دفتر آموزش کاردانش وزارت آموزش و پرورش با اشاره به امضای تفاهم‌نامه‌های مختلف آموزش و پرورش با دستگاه‌های کشور متذکر شد: بیش از 55 تفاهم‌نامه با دستگاه‌ها و وزارتخانه‌ها امضا شده است ضمن اینکه در طول سه سال گذشته نیز 24 تفاهم‌نامه بازنگری و به‌روز رسانی شده است.

وی تصریح کرد: آموزش کارآفرینی تشکیل تعاونی‌هایی که از آموزش حمایت کند و یا هرگونه فعالیتی که در آن جهت از تولید بهره‌برداری اقتصادی کنند با تشکیل تعاونی‌های هنرستانی محقق می‌شود.

آذرکیش خاطرنشان کرد: در هنرستان‌های کشاورزی از سال 62 تبصره 75 وجود دارد که در آن به فروش خدمات هنرستان‌ها در بخش تولید و غیره توجه دارد ضمن اینکه تشکیل تعاونی‌های هنرستانی را پیگیری می‌کنیم؛ دستورالعمل آن آماده شده است و در مرحله نهایی کردن آن در سطح هنرستان‌ها هستیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 274
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران