پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 495894 تاریخ : 1398/10/11-13:12:37
,17,
تعامل ساختارمند برای توسعه صادرات به بلاروس

در ملاقات سفیر جدید ایران در بلاروس و رییس اتاق تهران مطرح شد

تعامل ساختارمند برای توسعه صادرات به بلاروس

حسن یاری، سفیر ایران در بلاروس و مسعود خوانساری، رئیس اتاق تهران با بررسی وضعیت روابط اقتصادی دو کشور، بر تلاش برای توسعه روابط اقتصادی بخش خصوصی ایران و بلاروس و پیگیری پروژه‌های نیمه‌تمام تاکید کردند.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی اتاق تهران، سفیر جدید ایران در بلاروس و رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران دیدار و در مورد ظرفیت‌های گسترش حضور بخش‌ خصوصی ایران در بازار بلاروس و بهبود صادرات به این کشور به گفت‌و‌گو نشستند.

سعید یاری که به تازگی به عنوان سفیر ایران در بلاروس معرفی شده است، پیش از سفر به این کشور و آغاز ماموریت خود، به اتاق تهران آمد و در دیدار با مسعود خوانساری و معاون بین‌الملل اتاق تهران، درباره فرصت‌های همکاری اقتصادی ایران و بلاروس تبادل‌نظر کرد و یکی از ماموریت‌های خود را ایجاد ارتباط ساختارمند میان اتاق‌های بازرگانی دو کشور عنوان کرد.

سفیر ایران در بلاروس از موافقت‌نامه اوراسیا که چندی پیش ایران به آن ملحق شد، به عنوان یک فرصت برای توسعه مناسبات اقتصادی دو کشور یاد کرد و از تعامل سفارت ایران در مینسک با اتاق تهران برای شناسایی ظرفیت‌های صادراتی و وارداتی میان دو کشور سخن گفت.

یاری همچنین، یکی از زمینه‌های همکاری این سفارتخانه با اتاق تهران را کمک به حل‌و‌فصل طرح‌های اقتصادی نیمه‌تمام شرکت‌های ایرانی در بلاروس عنوان کرد.

مسعود خوانساری، رییس اتاق تهران، نیز در این دیدار، با اشاره به سفر چندی پیش هیات تجاری اتاق تهران به بلاروس، حل مشکل نقل و انتقال مالی میان دو کشور را یکی از چالش‌های عمده بر سر راه توسعه مناسبات دو طرف دانست و با بیان اینکه پس از بازگشت هیات تجاری اتاق تهران از این کشور، جلسات راهبردی با بنگاه‌ها و تشکل‌های مرتبط با بازار این کشور از سوی اتاق تهران برگزار شده است، گفت: تلاش اتاق تهران بر این است تا با شناساندن تجار و بنگاه‌های معتمد دو کشور به یکدیگر، زمینه افزایش صادرات غیرنفتی ایران به این کشور بیش از گذشته فراهم شود.

حسام‌الدین حلاج، معاون امور بین‌الملل اتاق تهران، نیز تاسیس اتاق مشترک ایران و بلاروس، تبادل هیات‌های تجاری میان دو کشور و البته، تهیه فهرستی از شرکت‌ها و تجار مورد اعتماد از دو طرف را جزو موضوعاتی عنوان کرد که طی سفر چندی پیش هیات تجاری اتاق تهران به مینسک مورد بحث و تبادل نظر دو طرف قرار گرفت. وی همچنین گفت‌و‌گو و چاره‌اندیشی برای راه‌اندازی دوباره طرح‌های نیمه‌تمام ایران در بلاروس را از دیگر محورهای مذاکرات بخش خصوصی دو کشور عنوان کرد.

سفیر جدید ایران که به زودی عازم مینسک می‌شود در پایان این دیدار عنوان کرد که توسعه تعامل دوجانبه بخش خصوصی دو کشور را مورد پیگیری قرار می‌دهد تا روابط اقتصادی دو کشور، با وجود تحریم‌ها، بتواند در مسیر صحیح توسعه یابد. او هم‌چنین عنوان کرد که مساله تسهیل صدور روادید برای تجار و گردشگران دو طرف را مورد پیگیری قرار دهد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 444
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران