پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 399879 تاریخ : 1397/08/01-15:18:32
,10025,
تضمین پرداخت سنوات کارکنان با «بیمه بازخرید سنوات بیمه ملت»

تضمین پرداخت سنوات کارکنان با «بیمه بازخرید سنوات بیمه ملت»

روزنامه ایران مورخ 28 مهر در صفحه اجتماعی خود به موضوع بازنشستگان شرکت زمزم گرگان اشاره کرد و نوشت: مشکلات کارگران تمامی ندارد اما این‌بار خبر رسیده است که بازنشستگان شرکت زمزم گرگان در ازای سنواتشان، به جای پول دوران خدمت نوشابه می‌‎گیرند!».

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بیمه ملت، حمید خیرخواه، دبیر کانون بازنشستگان شهرستان گرگان نیز در گفت‌وگو با ایلنا اعلام کرده بود که «مدتی است وضع به صورتی درآمده که کارگرانی که بازنشسته می‌شوند به جای سنواتشان، معادل آن نوشابه دریافت می‌کنند تا در سطح شهر بفروشند. بسیاری از بازنشستگان این شرکت برای کسب درآمد -به جای سنواتی که به آنها داده نشده- مجبورند با ماشین در شهر دور بزنند تا نوشابه‌شان را بفروشند؛ مشکلات مالی کارفرما باعث مشکلات بسیاری برای کارگران شده است».

با توجه به ماده 24 قانون کار، پرداخت سنوات و مزایای پایان خدمت در زمان خاتمه کار برای کارفرما تکلیف شده است و تمامی کارفرمایان موظف هستند به ازای هر سال کار کارگران و کارمندان، معادل یک ماه آخرین حقوق فرد را به عنوان سنوات به او بپردازند که تعهدی صددرصد برای کارفرمایان به شمار می‌رود.
اما همین‌طور که از شواهد پیداست، تامین منابع مالی لازم برای انجام این تعهد، از دغدغه‌های کارفرمایان به شمار می‌رود؛ اما این مساله نیز بدون راه حل نیست.

«بیمه بازخرید سنوات بیمه ملت»، پرداخت سنوات کارکنان را تضمین و با پرداخت سود مازاد سرمایه‌گذاری و تضمین پوشش‌های خطر فوت و ازکارافتادگی، نگرانی‌های ناشی از بازخرید، ترک خدمت، بازنشستگی، فوت ناگهانی و ازکارافتادگی کارکنان را برای کارفرما کاهش می‌دهد. این امر باعث افزایش حسن رابطه‌ کارفرما و کارکنان خواهد شد و در نهایت افزایش بازده کاری در سازمان را به دنبال خواهد داشت.
 بیمه بازخرید سنوات، علاوه بر تضمین پرداخت مبالغ بازخرید سنوات کارکنان، سود مشارکت در منافع را نیز برای آن پرداخت می‌کند و بر اساس «قوانین مالیات‌های مستقیم» از معافیت مالیاتی برخوردار است. 
همچنین امکان پرداخت مستمری به کارکنان براساس اندوخته سرمایه‌گذاری (اندوخته سنوات) نیز میسر بوده و در هر سال متناسب با افزایش حقوق، افزایش سرمایه فوت و پوشش حادثه را نیز به همراه دارد.
همچنین دارندگان این بیمه‌نامه در بیمه ملت از مزیت انحصاری استفاده از کارت اعتباری خرید اقساطی برای تامین مایحتاج جاری خود بهره‌مند خواهند شد.
این بیمه‌نامه مزایای دیگری چون دریافت غرامت پزشکی امراض خاص را نیز دارد و سازمان‌ها می‌توانند این بیمه‌نامه را برای افراد جدیدالاستخدام هم‌زمان با شروع سایر مزایای استخدامی تهیه کنند.

در صورتی که کارفرما خود به دنبال عقد قرارداد با شرکت بیمه نباشد، این امکان برای کارکنان وجود دارد که به صورت خویش‌فرما نیز با مراجعه به نمایندگان بیمه ملت با خرید بیمه‌نامه سپرده زندگی نسبت به سرمایه‌گذاری حق سنوات خود برای بهبود حقوق و مزایای بازنشستگی خود اقدام کنند چراکه در این طرح با درنظرگرفتن سود مشارکت در منافع، در نهایت، کارکنان مبلغی بیش از پاداش بازنشستگی مصوب دریافت خواهند کرد.
زمانی که چنین تمهیداتی برای پرداخت سنوات کارکنان اندیشیده شده، این بهانه که به دلایلی چون کاهش سرمایه در گردش سازمان‌ها و... امکان پرداخت سنوات کارگران وجود ندارد؛ مورد قبول واقع نمی‌شود.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 340
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران