پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 464922 تاریخ : 1398/02/30-10:45:10
,17,
تصویب سه مصوبه جدید توسط سران قوا

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید خبر داد:

تصویب سه مصوبه جدید توسط سران قوا

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید از تصویب سه مصوبه جدید توسط سران قوا جهت حمایت از تولیدکنندگان و صنعتگران خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، میثم زالی با اعلام این خبر گفت: براساس ماده 167 قانون مالیات های مستقیم که هفته گذشته تصویب شد، بنگاه های تولیدی مجاز به تقسیط بدهی های بانکی از 3 به 5 سال شدند. این قانون منجر می شود بسیاری از بنگاه های تولیدی که تا امروز بدهی های مالیاتی شان را تعیین تکلیف نکرده بودند، این کار را انجام دهند و با تعیین تکلیف بتوانند مفاصا حساب مالیاتی بگیرند.

وی ادامه داد: با مصوبه جدید، محدودیت های اعمال شده در ماده 186 قانون مالیات های مستقیم برای این بنگاه ها منتفی می شود و آن ها می توانند پس از دریافت مفاصا حساب مالیاتی کارت بازرگانی شان را تمدید و از خدمات بانکی استفاده کنند. همچنین با ثبت شرکت ها می توانند پیگیر تغییر و تحول سهامداران و مدیران شوند.

با تاکید براینکه این مصوبات حمایت قاطع نظام از صنعتگران و تولیدکنندگان است، افزود: دیگر موضوع پیشنهادی ستاد تجدید ارزیابی بود. این مبحث به بند ز تبصره 10 قانون بودجه سال 97 مربوط می شود. طبق مصوبه جدید شرکت هایی که حائز شرایط این تبصره باشند تا پایان سال 98 می توانند با تجدید ارزیابی دارایی خودشان و معافیت مالیاتی سرمایه شان را افزایش دهند.

زالی با اشاره به اینکه این مصوبه برای افزایش سرمایه بنگاه های تولیدی امکان بسیار خوبی است، تصریح کرد: وقتی ارزش دارایی یک بنگاه تولیدی پایین است، تسهیلات متناسب به آن تعلق می گیرد. اگر این بنگاه بخواهد ارزش دارایی اش را افزایش دهد، باید مالیات پرداخت کند. به همین دلیل بنگاه های تولیدی از تجدید ارزیابی و افزایش سرمایه منصرف می‌شوند . این معافیت، منجر به تحقق این امر می‌شود.

وی سومین مصوبه جلسه سران قوا را تعویق اجراییه ها عنوان کرد و گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید پیشنهاد داد برخی از اجراییه های بانکی و سازمان های خدماتی مانند تامین اجتماعی، گاز، برق و ... مشروط به تایید برنامه تولید و اشتغال بنگاه با مجوز ستاد به مدت یک سال به تعویق بیفتد.

دبیر ستاد تسهیل و رفع موانع تولید عنوان کرد: امیدوارم با ابلاغ این مصوبات، بهره مندی از مزایای آن ها و اقدامات مشابه بیش از گذشته شاهد رونق تولید و اشتغال باشیم.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 401
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران