پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 411021 تاریخ : 1397/08/15-12:56:24
,17,11,
تصویب بودجه اصلاحی 97 و پیشنهاد بودجه سال 98

در مجمع عمومی و با پیشنهاد هیات مدیره راه‌آهن رخ داد:

تصویب بودجه اصلاحی 97 و پیشنهاد بودجه سال 98

در جلسه مجمع عمومی راه‌آهن، رئوس اهداف و بودجه شرکت راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران در سال98 پذیرفته و مصوب شد .

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران، در این جلسه که با حضور سعید محمد زاده مدیر عامل راه‌آهن، غلامرضا سلامی مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور حسابداری و حسابرسی، اعضای هیات مدیره، معاونین و مدیران شرکت راه‌آهن، نمایندگان سازمان برنامه وبودجه و وزارتخانه های امور اقتصادی و دارایی و راه و شهر سازی برگزار شد، اهداف، عملکرد و برنامه های پیشنهادی راه‌آهن برای افزایش ظرفیت جابجایی بار و مسافر و بودجه اصلاحی سال 97 و بودجه پیشنهادی سال 98 مورد بحث و بررسی حاضرین قرار گرفت و در نهایت با پذیرش پیشنهادات هیات مدیره، مجمع عمومی راه‌آهن بودجه اصلاحی سال 97 و پیشنهادی سال 98 تصویب شد.

نقش موثر راه‌آهن در تحقق اقتصاد مقاومتی و مقابله با تحریم‌ها 

سعید محمدزاده مدیرعامل راه‌آهن در این جلسه با اشاره به همزمانی تشکیل این جلسه با اعمال مجدد تحریم های آمریکا علیه ایران گفت: یکی از موارد تحریمی کشور شقوق مختلف حمل و نقل است و در این میان راه آهن با ظرفیت های ویژه خود می تواند فشارهای ناشی از تحریم را جبران کند.

 وی با اشاره به تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری بر مفهوم اقتصاد مقاومتی، افزود: اگر به زیر بنا و عملکرد شبکه ریلی توجه کنیم می توانیم این مفهوم را به خوبی درک کنیم.

محمد زاده با بیان اهمیت نقش شبکه ریلی در حفظ امنیت تجاری کشور اضافه کرد: در ارتباطات ایران با اروپا، چین، روسیه و بسیار از کشورهای مبدا و مقصد تجارت، استفاده از حمل و نقل ریلی می تواند بسیار مثمرثمر باشد.

مدیرعامل راه‌آهن با تاکید بر اهمیت صرفه جویی در شرایط فعلی کشور گفت: یکی از اهداف امریکا برای تحت فشار قرار دادن کشورمان، موضوع درآمدهای اقتصادی است و صرفه جویی بالای راه‌آهن در مصرف سوخت و انتقال بار از جاده به ریل در این کمک به این مسئله بسیار تاثیر گذار است.

 او گفت: اگر بارهای ریلی از جاده به ریل منتقل شود، تنها در حوزه صرفه جویی سوخت به ازای هر تن کیلومتر 35 سی‌سی و 20 سی‌سی به ازای هر نفر کیلومتر مسافر دور برد و در مورد مسافران حومه ای، نزدیک به 80 سی سی صرفه جویی سوخت داریم.

وی با بیان اینکه هم اکنون راه‌آهن علاوه بر حمل بار موجود، ظرفیت حمل بیش از 30 میلیارد تن کیلومتر بار بیشتر را دارد، افزود : این امر می تواند 750 میلیون دلار صرفه جویی سوخت برای کشور به دنبال داشته باشد .

وی با تاکید بر اینکه بودجه راه‌آهن با توجه به اهداف یاد شده طراحی و ترسیم شده افزود: با توجه به این موضوع اهداف راه‌آهن در سال 98 ترسیم شده و تسهیل حمل و نقل در حوزه بار و مسافر را به دنبال دارد.

وی با اشاره به اینکه در بودجه پیشنهادی راه‌آهن به مواردی برای افزایش ظرفیت شبکه ریلی باری در سال 98 اشاره شده، تشریح کرد: برای رسیدن به اهداف برنامه مندرج در برنامه ششم محدودیت ناوگان و ظرفیت داریم که نیاز است این محدودیت‌ها بر طرف شود و به نظر می‌رسد بسیاری از پیشنهادات راه‌آهن دست یافتنی است. 

تشریح ملزومات مورد نیاز راه‌آهن برای افزایش ظرفیت 

سعید رسولی عضو هیات مدیره شرکت راه‌آهن هم با ارائه گزارش اهداف و بودجه پیشنهادی راه‌آهن در سال 98 و اصلاحیه بودجه سال97 گفت: در تدوین این گزارش دو مسئله اهداف واقعی و دست یافتنی و درآمدهای راه‌آهن از یک سو و الزامات اهداف برنامه های بالا دستی از جمله برنامه ششم از سوی دیگر در نظر گرفته و بررسی شده است. 

وی با تشریح برنامه و عملکرد راه‌آهن در حمل بار و مسافر در سالهای 96 و 97 و رئوس برنامه سال 98 گفت: در شش ماهه ابتدای سال 97، 23.8 میلیون تن بار توسط شبکه ریلی حمل شده است که این میزان نسبت به عملکرد سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است. 

وی همچنین با بیان عملکرد جابجایی بار در بخش بین الملل و ترانزیت، افزود: با برنامه های تدوین شده در راه‌آهن به ویژه برنامه های معاونت بهره برداری و ارتقای بهره وری می توانیم تا 63 میلیون تن را در جابجایی بار داخلی محقق کنیم و پیش بینی می کنیم تا پایان سال 20 میلیون نفر جابجایی داشته باشیم. وی از جابجایی 3.15 میلیون نفر مسافر حومه ای در شش ماهه اول خبر داد و گفت: پیش بینی می کنیم که تا پایان امسال 7 میلیون نفر تا پایان سال جابجایی داشته باشیم. 

رسولی از راه اندازی خطوط چهارم تهران- کرج و تهران- گرمسار در نیمه های سال آتی و اضافه شدن تعدادی ریل باس به این خطوط خبر داد و ابراز امیدواری کرد: در سال آتی حمل و نقل مسافر حومه ای به 8 میلیون نفر برسد .

عضو هیات مدیره راه‌آهن همچنین در ادامه با تشریح ملزومات مورد نیاز جهت افزایش ظرفیت شبکه ریلی در سال 98 گفت: احدث102 کیلومتر خطوط آنتنی، تامین تامین 28 لکوموتیو و 1000 واگن باری از محل تبصره 18 قانون بودجه، تکمیل دو خطه بافق – اصفهان و تراک بندی بافق بندر عباس از جمله ملزوماتی هستند که موجب افزایش ظرفیت راه‌آهن در حمل بار خواهد شد. 

رسولی با اشاره به برگزاری همایش سرمایه گذاری راه‌آهن به منظور جذب سرمایه گذاری بخش خصوصی در این سازمان گفت: با توجه به شرایط امروز جامعه توجه به ریل در بخش بار و مسافر افزایش پیدا کرده و می توانیم از این فرصت برای ارتقا صنعت ریلی استفاده کنیم. 

عضو هیات مدیره راه‌آهن با تاکید بر اینکه هدف گذاری های بالاتر مد نظر راه‌آهن است، افزود: سعی ما این است که با روش های « سخت دست یافتنی » به اهداف خود برسیم.

رسولی همچنین با تشکر از اعضای هیات مدیره و همکاران که در تهیه و تصویب بودجه تلاش داشتند به صورت ویژه از همکاران دفتر برنامه ریزی بودجه تقدیر کرد.

صرفه جویی ملی با توجه به سرمایه گذاری بخش خصوصی 

غلامرضا سلامی مشاور وزیر راه هم در این جلسه که در ساختمان مرکزی راه‌آهن برگزار شد با بیان اینکه تمامی طرح ها ارائه برای افزایش ظرفیت حمل و نقل ریلی سود آور است و صرفه جویی ملی به دنبال دارد گفت: توجه به استفاده از ماده 12 توسعه و رفع موانع تولید برای سرمایه گذاری در راه‌آهن ضروری است.

وی با اشاره به صرفه جویی های حاصل از حمل ونقل ریلی در اقتصاد کشور افزود: موضوع توسعه TOD( توسعه بر مبنای حمل و نقل عمومی ) از جمله مواردی است که باید مورد توجه راه‌آهن برای سرمایه گذاری بخش خصوصی قرار بگیرد. 

وی با اشاره به طرح‌های راه‌آهن برای افزایش ظرفیت شبکه ریلی اضافه کرد : بایستی برای دستیابی به این طرح ها مدل اقتصادی آن برای سرمایه گذار بخش خصوصی طراحی و تبیین شود .


ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 349
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران