پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 491197 تاریخ : 1398/07/03-14:29:34
,11,
تشکیل کمیته مشترک حمل و نقل ایران-عراق-سوریه با حضور وزرای 3 کشور

در دیدار وزیر راه ایران با وزیر نفت سوریه مطرح شد؛

تشکیل کمیته مشترک حمل و نقل ایران-عراق-سوریه با حضور وزرای 3 کشور

وزیر راه و شهرسازی گفت: کمیته مشترک حمل و نقل ایران-عراق-سوریه تشکیل شده است و به زودی این کمیته در سطح وزرا برگزار خواهد شد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی در دیدار با علی سلیمان غانم، وزیر نفت و منابع معدنی سوریه گفت: معتقدیم برنامه توسعه در سوریه باید شتاب گیرد، خوشحالیم که نقشه‌های شوم دشمنان در سوریه به نتیجه نرسید و آن‌ها ناکام ماندند،  صلح و آرامش روز افزون باشد و ملت سوریه سازندگی کشورشان را با قدرت هر چه تمام‌تر انجام دهند.

رئیس کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه در ادامه این دیدار گفت: تلاش‌ اصلی در کمیسیون مشترک اقتصادی ایران و سوریه اولویت بندی سرفصل‌های اصلی همکاری‌ها و تبادلات بین دو کشور بوده و همزمان با شناسایی این سرفصل‌ها موانع و مشکلاتی که بر سر راه همکاری مشترک وجود داشت را شناسایی کردیم و باری رفع آنها تلاش می کنیم.

اسلامی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی موتور محرک همکاری‌های اقتصادی است، افزود: برای ترغیب و تبیین نقش بخش خصوصی در سوریه تلاش شده است تسهیل حضور بخش‌خصوصی در سوریه می‌تواند همکاری‌های اقتصادی دو کشور را سرعت بخشد.

وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: در خصوص موانع موجود با گلوگاه‌هایی مواجه هستیم که ‌موضوع اول، بحث‌های مالی و بانکی است و موضوع دوم ترانزیت و حمل و نقل کالا است.

وی با اشاره به اینکه برای حل مشکلات بانکی در دیدار با رئیس بانک مرکزی سوریه در دمشق به نتایج خوبی دست پیدا کردیم، گفت: با حضور رئیس بانک مرکزی سوریه در تهران و دیدارهایی که داشت باید پیشرفت‌های خوبی حاصل شده باشد؛ به خصوص اینکه مسائل مالی موضوعی کلیدی است و تسهیل شرایط مالی در همکاری‌های اقتصادی نقش اعتمادساز، روان‌کننده و شتاب دهنده دارد.

وی بیان کرد: برای پشت سر گذاشتن گلوگاه دوم که ترانزیت و حمل و نقل کالا است، کمیته مشترک حمل و نقل ایران-عراق-سوریه را تشکیل دادیم که تمرکز اصلی آن، بر روی حمل و نقل جاده‌ای و ریلی است و برای این بحث جلسات مشترکی در سطح کارشناسی برگزار شده است و به زودی این کمیته در سطح وزرا برگزار خواهد شد.

اسلامی افزود: امیدواریم تفاهم‌های بین سه کشور به‌زودی صورت گیرد و با عملیاتی شدن این تفاهم‌ها و عملیاتی شدن آن‌ها تحرک برای توسعه روابط اقتصادی به‌صورت تصاعدی رشد خواهد کرد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 364
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران