پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 378068 تاریخ : 1397/07/11-10:04:11
,10033,
تشکیل 44 تعاونی در زمینه مشارکت مردمی در استان البرز

تشکیل 44 تعاونی در زمینه مشارکت مردمی در استان البرز

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان البرز از تشکیل 44 تعاونی در زمینه مشارکت مردم درحفاظت و توسعه منابع طبیعی استان خبر داد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی سازمان جنگل ها، حامد فرضی عصر سه شنبه در نشست شورای اسلامی استان البرز اظهار داشت: تشکیل تعاونی های منابع طبیعی گام موثری برای مشارکت مردم در حفظ، توسعه و استفاده بهینه از منابع خدادادی است.

وی بیان داشت: برای حمایت از طرح های توسعه منابع طبیعی طی 2 ماه آینده صندوق حمایت فراگیر در این استان تشکیل می شود.

فرضی، ساخت وسازهای بی رویه در برخی مناطق استان را از تهدیدهای منابع طبیعی برشمرد و گفت: طبق وظیفه ذاتی با این گونه ساخت و سازها برخورد قانونی به عمل آمده است.

مدیرکل منابع طبیعی استان البرز به اقدام های توسعه ای برای صیانت از منابع طبیعی و توسعه فضاهای سبز اشاره کرد و افزود: اکنون میلیون ها نهال در نهالستان بزرگ کشور مستقر در استان البرز داریم که بِرند معتبر برای بیابان زدایی و جنگل زایی است.

وی گفت: اکنون نیز مسئولیت حفاظت از پارک 114 هکتاری جهان نما به شهرداری کرج واگذار شده و مقدمات واگذاری پارک 270 هکتاری هلجرد کمالشهر به شهرداری انجام شده است.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری البرز بیان داشت: همچنین اکنون پروژه بزرگ مدیریت جامع بخش آبخیزداری با مشارکت مردم در منطقه طالقان و پروژه ترسیب کربن در استان البرز با مشارکت مردم در حال انجام است.

فرضی در بخش دیگری از سخنانش گفت: انتظار می رود شوراهای اسلامی از گسترش ساخت و سازها در اطراف روستاهای استان جلوگیری کنند.

وی بیان داشت: البته با همکاری و همراهی دهیاران، شوراها و فرمانداران استان البرز اقدامات خوبی در زمینه متناسب سازی جمعیت دامی و مراتع شکل گرفته است .

وی افزود: سال 94 تعداد دام ها در مراتع شهرستان های کرج و طالقان سه برابر ظرفیت مراتع بود که اکنون متناسب سازی شده است.

وی درعین حال گف:  برخی روستاهای استان فاقد دام هستند و پروانه ها چرا در اختیار کسانی که خارج از استان قرار می گیرد که ظرفیت دام و مرتع را رعایت نمی کنند.

مدیرکل منابع طبیعی البرز اظهار داشت: این امر سبب شد تا ورود پیدا کنیم و برای متخلفان پرونده قضایی تشکیل خواهد شد.

وی به دیگر فعالیت ها اشاره کرد و گفت: برای اجرای طرح های آبخیزداری در بخش آسارا 6 میلیارد تومان از محل ذخیره ارزی هزینه می شود.

فرضی بیان داشت : طرح های آبخیزداری در بالادست روستاهای کندر، آزاد بر و سیجان واقع در حاشیه جاده کرج - چالوس اکنون در حال انجام است.

استان البرز حدود 400 هزار هکتار عرصه منابع طبیعی دارد.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 404
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران