به گزارش بانک و صنعت ، محمدحسن نجفی کارشناس ارشد بازاریابی حوزه بانکداری گفت: در وضعیت متورم اقتصادی و افزایش روزافزون هزینه ها و محدودیت هایی بواسطه تحریم ها ظالمانه و از سوی دگر شرایطی که بیماری منحوس کرونا بوجود آورده و گریبان گیر کلیه سازمانها و شرکتهای دولتی و خصوصی شده، متاسفانه رقابت پذیری در حوزه بانکی را به شدت متاثر ساخته است و بانک ها جهت جذب منابع راهی بجز جنگیدن در فضای اقتصاد نیمه جان داخلی را ندارند.
نجفی اضافه کرد: حال آنکه در بستر جدید بانکداری الکترونیکی که کل خدمات تا حد بسیار زیادی یکسان ارایه می شود و مشتریان تفاوت خاصی را در دریافت خدمت در بانکهای مختلف حس نمی کنند، جذب منابع یا از مشتریان جدید پرقدرت که صرفا با اعمال نفوذ و رانت و یا وعده هایی که هم بانک و هم مشتری به آن اعتمادی ندارند، انجام می شود.
وی در ادامه افزود: بانکها در مواردی با حفظ مشتریانی که بواسطه عادت و سختی جابجا کردن حسابها و مشکلاتی که برایشان ایجاد می شود یا ارتباطی که با پرسنل طی مدت همکاریشان با بانک بوجود آمده و یا عوامل دیگر وفادار شده اند محقق می شود.
کارشناس ارشد بازاریابی حوزه بانکداری تصریح کرد: اکنون به اشتباه در این میانه ماموریت سازمانی بانک ها تحت الشعاع زنده ماندن و تداوم فعالیت شده است و خلاف وظایف ذاتی بانک تمایل به بنگاه داری چندین برابر شده است و در بستر کوچک و منابعی محدود برای تمدید مجوزهای قانونی بهره گیری می شوند.
در پایان محمدحسن نجفی خاطر نشان کرد: بانک ها خوب درک کرده اند بدهکاران عمده امروز به لطف تورم ساختگی و افسارگسیخته کشور سود سرشاری که از دلالی در حجم های بالا و استفاده از رانت های خبری، سرمایه داران سالهای آینده اند را بوجود می آورند و این چرخه ابتر همچنان ادامه دارد.