پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 464064 تاریخ : 1398/02/17-16:18:36
,10028,
تشخیص سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری به عهده کمیته ای در وزارت کار است

سرپرست تامین اجتماعی:

تشخیص سخت و زیان آور بودن شغل خبرنگاری به عهده کمیته ای در وزارت کار است

سرپرست سازمان تامین اجتماعی گفت: تشخیص سخت و زیان آور بودن همه مشاغلی که در این رده ها هستند به ویژه شغل خبرنگاری، به عهده کمیته ای تحت عنوان تشخیص کارهای سخت و زیان آور در وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی است.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعتمحمدحسن زدا در پاسخ به این سوال که چرا این طرح برای خبرنگاران اجرا نمی شود، افزود: تامین اجتماعی میزان استرس و یا سختی کار خبرنگاری را تشخیص نمی دهد بلکه کمیته تشخیص کارهای سخت و زیان آور در ادارات کار و امور اجتماعی وابسته به وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مستقر هستند و میزان استرس خبرنگاری را تشخیص می دهند. 

وی تاکید کرد: شغل خبرنگاری جزء کارهای سخت و زیان آور بوده، هست و خواهد بود. ما می دانیم که خبرنگاران استرس زیادی دارند، شما کارتان سخت و زیان آور است و رسما اعلام می کنم خبرنگاری سخت و زیان آور است.
وی ادامه داد: به همین منظور در این کمیته مستقر در ادارات کار، کارشناسان بهداشت حرفه ای که به این موضوع مسلط هستند این موارد را شناسایی و بررسی می کنند و عوامل آلاینده جسمی و روحی را شناسایی می کنند و گزارش آن را اعلام می کنند.
زدا در پاسخ به این سوال که آیا این طرح اجرا می شود یا خیر؟ گفت: تاکنون این طرح برای تعدادی از خبرنگاران اجرا شده است اما امیدواریم به زودی این مشکل برای دیگر خبرنگاران هم حل شود.

450 میلیارد تومان از مطالبات مراکز درمانی

زدا ادامه داد: روز گذشته (دوشنبه) 450 میلیارد تومان به عنوان مطالبات به مراکز دانشگاهی پرداخت شد و چند روز قبل از آن نیز 250 میلیارد تومان به مراکز خصوصی درمانی پرداخت کردیم. 
وی تصریح کرد: این پرداخت ها نشان می دهد که عزم تامین اجتماعی برای پرداخت طلب این مراکز درمانی جدی است. همچنین به زودی 5 هزار میلیارد تومان از طریق اسناد خزانه که دریافت کنیم به مطالبات طرف قرارداد بخش دانشگاهی پرداخت خواهیم کرد.
«محمد شریعتمداری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به تذکر جلال محمودزاده نماینده مردم مهاباد در مجلس شورای اسلامی در خصوص اینکه «به چه دلیل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی سختی کار خبرنگاران و اهالی رسانه را نمی پذیرد» در نامه‌ای اعلام کرد که شغل خبرنگاری در دسته مشاغل سخت و زیان‌آور قرار دارد.
شریعتمداری اظهار داشت: مستند به ماده 11 آیین نامه اجرایی تبصره (2) الحاقی ماده 76 قانون تامین اجتماعی، موضوع تصویب نامه هیات وزیران در سال 86، شغل خبرنگاری صراحتاً به عنوان مشاغل سخت و زیان آور عنوان شده است و مصادیق آن طی مصوبات هیات وزیران در سال 83 تصریح شده است.
در ادامه نامه شریعتمداری آمده است: بدیهی است در صورت ارائه درخواست متقاضیان به دبیرخانه‌های کمیته‌های استانی بررسی مشاغل سخت و زیان آور سراسر کشور، مراتب توسط کمیته‌های استانی مورد تطبیق و امعان نظر قرار خواهد گرفت و در صورت احراز سوابق بازنشستگی، مستمری آنها توسط سازمان تامین اجتماعی برقرار می‌شود.»



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 394
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران