پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 253262 تاریخ : 1395/10/11-08:49:24
,10031,
تشخیص زودهنگام آلزایمر از طریق «بینی»

تشخیص زودهنگام آلزایمر از طریق «بینی»

قبل از آنکه قوه تعقل دچار اختلال شود و فراموشی سراغ انسان بیاید، بینی به خوبی از این مسئله مطلع می‌شود.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت، برای محققانی که قصد دارند احتمال بروز آلزایمر را در افراد تشخیص دهند، بینی اهمیت زیادی دارد و در یکی از تازه‌ترین بررسی‌ها مشخص شده است که بینی، آلزایمر را زود تشخیص می‌دهد.

این بررسی نشان داد قبل از آنکه قوه تعقل دچار اختلال شود و فراموشی سراغ انسان بیاید، بینی به خوبی از این مسئله مطلع می‌شود. بر این اساس اگر پزشکان بتوانند آزمایش‌های درست را روی بینی انجام دهند، احتمال بروز آلزایمر را در افراد به راحتی شناسایی می‌کنند.

مطالعات قبلی نشان داده بود کاهش حس بویایی در افراد با ابتلا به بیماری آلزایمر در ارتباط است. دکتر «دیوید رولف» که مدیریت مطالعات جدید را برعهده داشت به این نتیجه رسید که بینی می‌تواند علایم آلزایمر را نمایان کند. او و همکارانش در دانشگاه پنسیلوانیا این کشف مهم را انجام دادند.

در این زمینه 728 پرونده پزشکی که در آن مبتلایان به آلزایمر آزمایش‌های «ارزیابی شناختی مونترال» را انجام داده بودند، بررسی شد. تمامی این بیماران توسط محققان مورد تحلیل‌های دقیق قرار گرفتند و گروه تحقیقاتی رولف در 75 درصد موارد با بررسی وضعیت و سلامت بینی بیماران توانستند به درستی احتمال بروز آلزایمر را در این افراد تشخیص دهند.

زمانی که نتایج حاصل از آزمون‌های تنفسی و خرخر کردن هم مورد استفاده قرار گرفت، دقت محققان برای تشخیص بیماری آلزایمر تا 87 درصد افزایش یافت.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 125
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران