پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 465205 تاریخ : 1398/03/02-09:20:58
,2,
تسهیلات مناسب متقاضیان تبدیل به احسن کردن ملک

تسهیلات مناسب متقاضیان تبدیل به احسن کردن ملک

یک صاحبنظر حوزه مسکن استفاده از تسهیلات اوراق حق تقدم مسکن را بهترین اهرم برای متقاضیان مصرفی که قصد تبدیل به احسن کردن خانه خود را دارند، معرفی کرد.

به گزارش پایگاه تحلیلی خبری بانک و صنعت به نقل از روابط عمومی بانک مسکن، حمید یاری صاحبنظر حوزه اقتصاد مسکن با اشاره به تحولات بازار مسکن طی یک دهه اخیر گفت: طی یک دهه اخیر اتفاقات مهمی در بخش مسکن رخ داده است. مرور این دوره نشان می دهد از سال 88 تا 92 حجم ساخت و سازهای مسکونی در تهران و کل کشور به دلایل مختلف همچون کاهش نرخ سود بانکی و همچنین ساخت پروژه مسکن مهر به شدت افزایش پیدا کرد. البته در این میان تغییرات هرم جمعیتی و ازدواج های انجام شده در تغییر وضعیت بازار مسکن موثر بود.

وی ادامه داد: پس از این دوره به دنبال مشکلات تحریم در سال های 90 تا 92 و از ابتدای سال 92 به دلیل امیدواری به نتایج مذاکرات، نوسانات در بازار ارز و سکه فروکش کرد و بازار مسکن به دوره جدیدی وارد شد. به طوری که یک دوره رکود بلندمدت از نیمه سال 92 تا سال 96 در بازار مسکن شکل گرفت. مطابق همه دوره های رونق و رکود، مسکن بعد از یک دوره طولانی رکود و تورم در سایر بازارها، ارزش اسمی مسکن نسبت به ارزش ذاتی آن در پایین ترین سطح قرار گرفت به همین دلیل از ابتدای سال 96 شاهد آن بودیم که تعداد معاملات مسکن در یک روند صعودی قرار گرفت. از تابستان سال 96 نیز همزمان با دستورالعمل بانک مرکزی برای کاهش نرخ سود بانکی، رشد قیمت مسکن به تدریج آغاز و به نوعی بازار به صورت توامان وارد دوره رونق معاملات و قیمت شد.

وی با اشاره به شکل گیری یک دوره رونق در سال 97 اظهار کرد: اتفاق مهم طی این دوره رونق این است که از اواسط سال 97 حجم معاملات آپارتمان های مسکونی در یک روند کاهشی قرار گرفت این در حالی بود که رشد قیمت مسکن همچنان ادامه داشت. به نظر می رسد یکی از دلایل بروز این اتفاق کمبود عرضه مسکن در بازار به ویژه واحدهای مسکونی کوچک متراژ و میان متراژ بود.

این صاحبنظر حوزه اقتصاد مسکن با تاکید بر آنکه ابزارهای مختلفی همچون راه اندازی لیزینگ مسکن می تواند منجر به تقویت قدرت خرید متقاضیان مصرفی به ویژه افرادی که به دنبال تبدیل به احسن کردن خانه خود هستند باشد، گفت: در وضعیت کنونی متقاضیانی که به دنبال تبدیل به احسن کردن خانه خود هستند پیشنهاد می شود ابتدا ملک جدید خود را خریداری و سپس ملک قبلی خود را بفروشند.

وی با بیان اینکه تسهیلات اوراق حق تقدم مسکن یکی گزینه مناسب برای متقاضیان مصرفی که قصد تبدیل به احسن کردن ملک خود دارند، محسوب می شود، افزود: متقاضیانی که قصد خرید ملک دارند بهتر است زودتر در این زمینه تصمیم گیری کنند. علاوه بر این سازندگانی که پروژه های نیمه کاره در دست دارند بهتر است پروژه خود را به پایان برسانند و اگر بنا دارند پروژه جدیدی را شروع کنند بهتر است به شکل های مختلف پیش فروش این کار را انجام دهند تا در وضعیت کنونی به ایجاد تعادل در بازار مسکن کمک کنند.



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 308
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران