پایدار نماند مال بی تجارت زندگی بهادار تعهدی به ضمانت ملل اپلیکیشن پرداخت صاپ در مقابل اعتماد شما؛ مسئولیم خدمات دیجیتال بانک ایران زمین؛ تجربه ای متفاوت
آرشیو اخبار
روز
ماه
سال
پايگاه اطلاع رساني دفتر مقام معظم رهبري پايگاه اطلاع رساني رياست جمهوري اسلامي ايران خانه ملت - خبرگزاري مجلس شوراي اسلامي پرتال جامع قوه قضائيه جمهوري اسلامي ايران logo-samandehi
  • | انصراف
به کانال تلگرام بانک و صنعت بپوندید بانک و صنعت را در اینستاگرام دنبال کنید
شماره: 520035 تاریخ : 1399/07/02-10:56:54
,11,
تسهیلات 940 میلیارد تومانی کرونایی ریلی به کجا رسید؟

تسهیلات 940 میلیارد تومانی کرونایی ریلی به کجا رسید؟

با وجود تصویب 940 میلیارد تومان تسهیلات برای جبران خسارت وارد شده به بخش حمل ونقل ریلی ناشی از شیوع ویروس کرونا در خرداد ماه امسال و پس از گذشت ماه ها هنوز این تسهیلات پرداخت نشده و مدیرعامل شرکت راه آهن معتقد است: مشکلی از طرف بانک ها وجود نداشته و طول کشیدن این تسهیلات که در شرف پرداخت بوده، طبیعی است.

به گزارش بانک و صنعت، در پی شیوع ویروس کرونا به بخش های مختلف حمل و نقل آسیب جدی وارد شد چرا که نه تنها مردم سفرهای خود را به ویژه در اسفند ماه و فروردین ماه کنسل کردند بلکه پس از آن نیز بسیاری از سفرهای داخلی و خارجی کنسل یا با حداقل ظرفیت انجام شد.

بر اساس مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا 940 میلیارد تومان برای بخش ریلی تسهیلات کرونایی در نظر گرفته و ابلاغ شد اما تا کنون با وجود گذشت بیش از هفت ماه از شیوع این ویروس و سه ماه از تصویب و ابلاغ این تسهیلات، هنوز پرداختی برای این بخش انجام نشده است.

سعید رسولی مدیر عامل شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران در این باره گفت: از شرایط و ضوابط بانکی اطلاع دقیقی ندارد اما اینگونه نیست که بانک ها سخت گیری کنند و نخواهند این تسهیلات را پرداخت کنند.

وی افزود: تهیه و تامین مدارک و مستندات لازم برای پرداخت تسهیلات کرونایی طول کشیده است و از آنجا که بانک ها متولی و مسئول وصول تسهیلات است، مسئولان بانکی سعی می کنند تضامین و وثایق معتبری دریافت کنند.

مدیرعامل شرکت راه آهن با بیان اینکه این تسهیلات در شرف پرداخت قرار دارد، ادامه داد: در پی جلسات اخیری که با مسئولان بانکی داشتیم، بانک های عامل و بانک مرکزی اعلام آمادگی کردند تا در راستای حمایت از تولیدکنندگان و رونق تولید، عاملیت تسهیلات مورد نیاز بخش ریلی را بپذیرند.

رسولی گفت: از بانک های عامل تقدیر کردیم چرا که طرح های جدید ریلی که به سرمایه گذاری نیاز دارنند را معرفی کردیم و اکثر مسئولان بانکی اعلام آمادگی کردند تا بر اساس شرایط تبصره 18 در طرح های ارائه شده در راستای تقویت تولید داخلی مشارکت کنند.

حالا و با توجه به تاکید اخیر وزیر راه و شهرسازی برای تسهیل شرایط بانکی در حوزه اعطای تسهیلات به حوزه حمل ونقل باید دید تسهیلات کرونایی بخش های مختلف حمل و نقل ریلی راحت تر پرداخت می شود یا آنکه باز هم در گیر و دار تضامین بانکی و شرایط عجیب و غریب بانک ها گیر می کند؟



ارسال به دوستان با استفاده از:

نظر کاربران

Memory usage: 328
آینده خواندنی است طرح آرامش پست بانک ایران